BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


Click here for Myspace Layouts

AFTER HEAR STORY..MUST FOLLOW!

Friday, March 4, 2011

2ND chapter~PERTEMUAN

Yea~jumpa esok.
Berjalan keluar dari pintu pagar sekolah tanapa sebarang reaksi.Hanya reaksi yang membosankan sahaja tetapi pada saat itu tak siapa tahu itu adalah perjumpaan pertama dengan si dia.
        Pada saat itu aku tak pernah sangka muka aku yang buruk itu diperhatikan oleh seseorang dan perjumpaan aku itu akan mengubah hidup aku dan orang itu yang akan membuat aku merasai cinta pertama hidupku.
Berjalan tanpa apa-apa sangkaan apa yang akan berlaku selepas ini.
BOKK!!!!!
Buku-buku bertaburan dan cermin mata patah kepada dua.
"AH!Maafkan saya!Saya tidak sengaja,awak tidak apa-apa??Memerlukan bantuan??Atau awak nak saya ganti rugi cermin mata atau basuh baju awak yang sudah kotor ini dek kerana terjatuh di atas lumpur???"
Lelaki berkaca mata menjawab"Ah...saya tidak apa-apa.Awak yang seharusnya pulang dengan segera kerana hari sudah semakin petang.Bahaya pulang lewat kerana awak itu perempuan.Takut ada sesuatu berlaku".
"Oh!kalau begitu saya minta maaf yang sangat-sangat.Saya mengelamun tadi.Anyways...saya Nita dan awak???
"Saya Amir."pendek sahaja menjawab.
"OH!Amir.Amir saya mohon maaf atas kemalangan ini.Saya tak sangka akan terlanggar seseorang.Kalau begitu saya pulang dahulu."
BYE!
     Mengapa??Mengapa aku tidak menyangka dialah orang yang memerhati aku pada ketika di sekolah dan juga ketika aku pulang.Maka bermulalah hidup aku yang bermula dengan gembira dan berakhir dengan sedih.
Masuk kebilik dan mandi selama 15 minit dan pergi keruang makan untuk makan.Mengangkat kerusi dan duduk.Makan tanpa sesiapa pun yang bercakap.Alangkah bosannya~
Masuk kebilik,membaca buku,solat dan tidurpada 10 malam.
   Esoknya...
Jam loceng bergetar menunjukkan 6pagi.Bangun dan terus mencapai tuala dan mandi.Solat dan mengambil sarapan dan pergi kesekolah tanpa menyalam kedua ibubapa.Itulah kehidupan seharianku.Ibu bapa ku sudah tidak sefahaman sejak dari syarikat ayahku hampir bankrup dan kerana itu aku idak pernah menyalam kedua ibu bapaku.Disekolah sahajalah aku dapat merasai bahagianya
"EH!Korang semua nak tau ada murid baharu akan masuk.Nama dia Amir.Aku dengar dia itu murid palig pandai disekolah dia.Aku tak tahu apa yang akan berlaku kalau dia masuk sekolah ini dan dia sama kelas dengan kita."
"Amir??Lelaki yang aku langgar semalam.Dia akan masuk sekolah ini?"
     Pada ketika itu tidak pernah terlintas dihatiku ku akan menyintai lelaki yang bernama Amir itu.Mengapalah aku tidak menyedari itu!??
                                                                                                                                  To be contunied......                         









0 comments: