BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

AFTER HEAR STORY..MUST FOLLOW!

Saturday, April 23, 2011

Anyeong sumew!:)

 Wah..wah dh lamew jgk an aku x update my blog nie sbb aku buzy update blog owang laen....so...aku dh lmew jgk x wat citer!Lmew korunk sumew tnggu citer aku ye(klau dew)...ok..tuk citer kali ini aku nk wat citer psal kwn aku at school......aku nk wat kisah aku n fwendz aku at sekolah menengah nie...aku nk kongsi ngan korunk sumew psal kisahku kt skool...kdanng2 adew sdih,bad mood:(...gembira n many more feelings...tuk tajuk citer aku yg ke-4 nie..ialah...What's going to me at school?...agak panjang but hope korunk skew lah dngan citer aku nie...aku akan kluarkan chapter 1 maybe,...pdew ari selasa...or rabu..so just wait jewlah yew~

Saturday, April 16, 2011

Chapter 7( Happy life like Fairytale)

   Nita masuk semula ke dalam teksi itu dan menyuruh pemandu teksi itu memulakan perjalanannya dari Fukushima ke Tokyo.Nita  menyimpan nota itu didalam tas tangannya dan melihat sejenak wajah bayi comel yang diberi nama Mika oleh Hikaru.Sungguh indah nama itu.Nita kemudiannya mula membuang pandangannya keluar pula.
                                   ----------------------------------_----------------------------------
Nita membuka pintu yang berwarna krim itu.Nita kemudiannya meletakkan bayi yang bernama Mika itu diatas katil kerana Mika masih dibuai mimpi indah.Nita memulakan penyusunan baju-bajunya ke dalam almari yang disediakan.Selesai melakukan kerja-kerja itu,Nita mencapai kot sejuk dan topi sejuk untuk keluar sebentar.Nita meninggalkan Mika didalam itu tetapi tidak lupa untuk menyimpannya di tempat yang agak tersorok sedikit tetapi masih boleh bernafas agar Mika tidak diculik.Nita mengunci tombol pintu itu dan mula mendaftar ingin keluar sebentar kepada orang yang menjaga kaunter itu.Nita menetap di hotel yang mewah sekali di Tokyo itu.Oleh kerana wang yang dibawa Nita agak melampau,Nita menggunakan duit itu untuk menyewa hotel yang mahal agar Mika selesa bersamanya.Nita mula berjalan kaki menuju ke kedai yang sememangnya diperlukan olehnya sekarang.Nita mencari kedai bayi untuk Mika yang baru berumur 9 bulan itu.Nita masuk ke dalam kedai itu dan mencari barang-barang keperluannya seperti kereta sorong,baju-baju bayi,(Nita membelinya sebanyak 10 pasang!),keperluan makanan bayi dan juga pampers bayi.Selepas itu,Nita segera pulang ke hotelnya sesudah membeli barang keperluan untuk bayi yang bernama Mika itu.Nita membuka tombol pintu dan segera mencari Mika.Nita menghembus nafas lega apabila Mika masih selamat disitu.Nita kemudiannya memandikan Mika,memakaikannya baju  dan juga pamper,memberinya makan dan akhirnya Nita bercadang ingin membawa Mika keluar bersiar-siar.Nita mengeluarkan kereta sorong yang comel itu dan mula menyorong Mika.Nita tahu dimana harus dibawa Mika ini.Nita berjalan di taman yang menghijau sahaja.Mika juga mula mengeluarkan tawa kecilnya.Nita tahu bahawa Mika menyukainya.Nita juga dapat merasakan ketenngan yang dapat dirasainya apabila angin lembut itu menghembus ke seluruh tubuhnya.Memang menenangkan.Nita berhenti disebuah bangku apabila kakinya mula berasa lenguh.Nita duduk sambil meletakkan Mika dihadapannya agar keselamatan Mika terjamin.Nita mula memikirkan saat hidupnya yang seperti sebuah drama bersiri ini.Pertama,Nita berjumpa dengan Amir,cinta pertamanya kemudiannya menjadi cinta pertama dan terakhir buatnya,Kedua Nita berjumpa dengan Mizuki dan Hikaru yang menerangi semula kehidupan Nita yang gelap sahaja selama ini tetapi mati juga.Tetapi, selepas itu,Nita sedar bahawa itulah yang dikatakan cubaan Tuhan bagi hambaNya yang lemah ini.Nita mula menerima takdir itu.Dan sekarang,orang baru muncul dalam hidupnya dan Nita berharap agar bayi comel ini tidak akan ke mana-mana.Nita akan menjaganya se-elok yang boleh.
 Dua tahun kemudian......
  Nita berbaring dibangku tempat dia menunggu Amir suatu ketika dahulu.Nita hanya senyap memikirkan bahawa hidupnya kini banyak yang berubah.Segala-galanya berubah.Tetapi,Amir,Mizuki dan Hikaru tidak pernah walau sesaat pun dilupakan oleh Nita.Nita cuma berharap kehidupannya masih gembira di masa hadapan seperti sekarang.
   Mama!
Satu suara memanggil Nita dan ianya adalah Mika.Mika sudah dua tahun dan masih tidak tahu siapakah ayahnya.Mika secantik dan secomel Nita tatkala Nita masih kecil."Mika jumpa gambar Mama dalam stor itu.Ni ha"Nita mengambil gambar itu dan tahu bahawa itulah hadiah hari jadinya yang diberi oleh Amir."Meh sini Mika.Jom balik.Nenek dengan atuk mesti tunggu kita.Jom"
               Amir......
              Aku tak akan pernah lupa kenagan diantara kita
              Mizuki....
              Kawan yang paling comel yang pernah aku ada!
               Hikaru....
               Mika sudah pun secantik aku sekarang.
Aku sentiasa sihat disini.Aku harap korang semua sentiasa bahagia disana.Aku akan sentiasa harapkan kesejahteraan korang semua.Aku masih dilamun cinta oleh kenangan korang semua.Sentiasa~
                                                                                                                                    -The End-



Friday, April 15, 2011

Chapter 6(A Lovely Live)

   Nita tersentak apabila bahunya disentuh seseorang.Nita membuka matanya perlahan-lahan dan ianya pramugari yang bertugas di pesawat yang dinaikinya tadi.Nita memberi sekuntum senyuman kepada pramugari itu dan terus berlalu.Nita menuruni tangga pesawatnya dan Nita melihat gambaran yang pernah dilihatnya dahulu iaitu negara Jepun.Negara Jepun sekarang ini seperti negara yang tidak punya apa-apa kerana tsunami itu.Tsunami itu membawa impak yang teramat besar kepada Jepun kerana Jepun sebuah negara yang maju dan kaya dengan teknologinya.Sekarang,segala-galanya musnah,bagaimana negara ini hendak membangun kembali?Nita berjalan mencari teksi sambil menarik bagasi pakaiannya yang besar itu.Nita menahan sebuah teksi yang berwarna hitam putih dan Nita memberitahu lokasi yang akan dia pergi.Pemandu teksi tua itu agak terkejut dengan permintaan gadis yang tidak dia kenal kerana Nita ingin ke Fukushima.Tempat Hikaru dan Mizuki mati dek kerana tsunami berskala besar.Pemandu teksi itu hanya akur sahaja.
                               --------------------------------_----------------------------------
Teksi itu sudah pun memberhentikan tayar empatnya dari bergerak.Nita turun dari teksi itu dan mengambil bagasi pakaiannya dibelakang dan memberi duit tambang kepada pemandu teksi itu.Angin lembut menampar lembut muka Nita dan secara tidak langsung seluruh tubuhnya ditampar lembut oleh angin yang teramat menenangkan itu.Nita berjalan melepasi setiap rumah yang hancur.Nita menangis melihat rumah-rumah yang telah musnah itu.Pasti itu amat memeritkan bagi mereka.Nita berhenti apabila sampai disebuah rumah yang beratap biru.Nita berjalan mengililingi rumah itu dan berhenti pada suatu sudut.Nita merebahkan lututnya lalu Nita terduduk disitu sambil menangis sendirian.Nita tahu itulah rumah dimana dia menemui Hikaru di kaca tv,dia mengetahui segala maklumat tentang Hikaru dan disitulah dia menunggang basikal buat pertama kalinya.Nita mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya dan meletakkan gambar tersebut dikerusi yang masih kukuh walaupun sudah rosak.Disitulah Mizuki sering menghabiskan masanya membaca buku.Mizuki memang gemar membaca buku tentang sejarah-sejarah manusia dan bumi ini.Nita masih ingat lagi tatkala dia menganggu saat membaca Mizuki,Mizuki terus mengeluarkan muka singanya yang terus membuat Nita berhenti dari menggangunya.Nita hanya tersenyum sahaja apabila mengingatkan kenangan itu.Nita meletakkan gambar itu di situ dengan harapan gambar itu boleh sampai kepada Mizuki.Nita berjalan lagi melepasi rumah yang hancur teruk itu dan sekali lagi Nita berhenti di rumah yang berbumbung hitam itu.Nita tidak mengililingi tetapi hanya melihat sahaja kerana rumah itu sudah tidak ada apa-apa lagi.Tetapi,Nita menjumpai gitar yang pernah digunakan oleh Hikaru.Nita kemudiannya mengeluarkan kertas yang mengandungi lirik lagu 'Someday'.Nita lalu meletakkan lirik itu disamping gitar yang masih lagi baik itu.Nita masih ingat lagi Hikaru pernah mengajarnya cara bermain gitar tetapi tidak habis pelajarannya kerana Hikaru sudah pergi selama-lamanya.Nita berlalu pergi dari situ dengan mengharapkan Hikaru boleh menyanyikan semula lagu itu.Nita kemudiannya berdiri dipenjuru suatu sudut dan melaungkan dengan sekuat hatinya.'Adakah Mizuki boleh melihat gambar itu?Ya!'...'Adakah Hikaru boleh menanyikan lagu itu semula untukku?Ya!'Nita menjerit sekuat hatinya dengan harapan mereka boleh mendengarnya.Nita berlalu dari situ sambil angin lembut mengiringinya sehingga dia menahan sebuah teksi.Nita  ingin mencari sebuah tempat penginapan untuknya bermalam.Tiba-tiba,saat teksi itu hendak memulakan perjalannya,seorang wanita yang agak tua berlari sambil menggendong seorang bayi comel kecil yang menangis.Nita kemudiannya menyuruh pemandu teksi itu berhenti.Nita membuka pintu teksi itu dan wanita itu yang sudah pun termengah-mengah berhenti betul-betul dihadapan Nita.Wanita itu kemudiannya memberikan bayi yang didalam gendongannya itu kepada Nita.Nita agak terkejut.Kemudian wanita itu memberikan Nita nota.Wanita itu terus berlalu.Nita agak terkejut!'Siapakah ibu bapa bayi ini?Mengapa bayi ini diberi kepada Nita?',bisik Nita.Kemudian,Nita membaca nota itu.Nita membulatkan matanya apabila ianya ialah tulisan Hikaru.Nita membaca bait-bait perkataan didalam nota itu.Nita hanya tersenyum apabila membaca nota itu.
        Hi!
       I think when you read this letter i will not be by your side anymore.
      Nita,the moment you take the baby,the baby is yours.
      Actually,this is my adopt daughter.I really want to have a child before i die.
     I had a disease that calls cancer.Doctor said my life is short.So,i think that i better give this child to u.Hope u can take care this child and let her be a very pretty girl like you.I really want to had a child especially with u.Because,i already promise to myself that i will let u wear a silver dress one day.Hope,u can take care this child as your own child.When she grow up,say to her that i am her father.See you again Nita!Ai shi te ru!:)


あなたを愛して...always love you.



Saturday, April 9, 2011

Chapter 5(A....Bright Hope)

   Pada pagi yang hening itu,Nita sudah pun bersiap sedia dan baju-bajunya sudah pun dimasukkan kedalam bagasinya.Nita sudah bersedia untuk ke Jepun kembali!Nita turun menuruni tangga rumah banglonya itu dengan senyuman kegembiraan.Nita akan bertolak ke Jepun pada jam 9pagi.Jam ditangan Nita menunjukkan jam 7:50 pagi.Sungguh awal sekali Nita bangun dari tidurnya.Mana tidak,dia akan ke Jepun untuk melakukan sesuatu misi!Nita masih ingat lagi akan misinya untuk berjumpa dengan Hikaru-kun.Remaja lelaki yang dipuja beribu-ribu remaja perempuan di Jepun tetapi telah mati dek kerana tsunami berskala kuat.Nita mendapat semangat untuk ke Jepun terima kasih kepada isteri Haikal,Fatin!Dia yang memberi semangat dan idea ini kepada Nita semalam.

                                      ---------------------------------------_----------------------------------------
NIta tiba-tiba menjadi senyap dan terus menundukkan kepalanya apabila Fatin tiba-tiba mengeluarkan perkataan 'masalah'.Fatin mengerti mengapa Nita tiba-tiba menjadi senyap begitu.Fatin bersuara lagi,"Nita,beritahulah masalah Nita kepada Fatin.Insya-Allah,Fatin akan memberi semangat dan jalan penyelesaiannnya kepada Nita.Segala masalah pasti ada jalan penyelesainnya.Beritahulah Fatin,wahaiNita",Nita mengangkat mukanya dan Fatin terkejut kerana muka Nita sudah dibasahi dengan air mata yang jatuh berjurai-jurai."Ya Allah Nita!Mengapa ni?Beritahu Fatin apa masalah Nita sekarang ni?"Fatin dengan segera mengusap kepala Nita dan meletakkan kepala Nita dibahunya.Nita dengan tersedu-sedan memberitahu masalahnnya yang amat perit."Fatin,macam mana kita nak menghilangkan rasa rindu kita pada orang yang amat kita sayangi?"Nita mula bertanyakan soalannnya.Fatin hanya tersenyum dan memberitahu"Jika kita memang benar merindui orang yang amat kita sayangi,pergilah ketempat di maan kita berjumpanya buat pertama kali dan hilangkanlah rasa rindu kita disana.Menjertlah sekuat hati Nita disana dan apabila rindu kita sudah terubat,segeralah Nita berpuas hati.,"Fatin memberi pesanan ringkas buat Nita.Nita terus menyeka air matanya dari terjatuh lagi dan berterima kasih yang teramat kepada Fatin atas jalan penyelasian masalahnya itu.Kemudian,Fatin memberitahu lagi,"Jika Nita ingin berterima kasih kepada saya,berterima kasihlah dahulu kepada Tuhan.Dia yang meberi saya penyelasaian bagi masalah Nita ini,"Fatin menghabiskan kata-katanya dengan senyuman keikhlasan.
                     --------------------------------------------_------------------------------------
Nita kemudiannya bercadang untuk ke sesuatu tempat yang amat dirinduinya.Sementara masa masih ada sebelum flight ke Jepun,Nita ingin ke sesuatu tempat dahulu.Nita meletakkan bagasinya  di belakang kereta dan menyalam ibu dan ayahnya sebelum ke Jepun.Nita akan berada di Jepun selama  3 hari bagi melepaskan rindunya di Jepun itu.Nita memulakan perjalannya menuju ke sekolah lamanya iaitu Sekolah Menengah Seri Menanti.Sesampainya Nita di sekolah itu,Nita meminta izin dengan pengawal sekolah itu dan berlalu ke padang sekolah itu.Nita melangkahkan kakinya ke rumput yang masih basah dek kerana air embun.Nita duduk dibangku yang pernah dia duduk berasama rakan -rakannya dahulu.Nita juga memasuki ke stor dimana Amir dibunuh  dahulu.Nita tidak dapat mengwal perasaanya dan air matanya terjurai-jurai turun.Nita melangkah keluar dari bilik stor itu dan duduk di bangku itu tadi.Nita tiba-tiba berbaring  di bangku itu dan melelapkan matanya sebentar.ZAP!~Nita tersentak!Matanya terbuntang luas tatkala bunyi itu menyergah telinganya itu.Nita melihat jam tangannya dan ianya 8:30 pagi!Nita dengan segera bangun tetapi Nita tidak lupa akan pesanan Fatin"Aku akan always beside you Amir!Also,always remeber you Amir!"Nita menjerit sekuat hatinya dan berlalu.Nita akan merindui Amir.Sesampainya Nita di lapangan terbang Kuala Lumpur yang hanya mengambil masa sekejap sahaja itu,Nita segera mengambil bagasinya dan berlalu masuk ke dalam lapangan terbang itu.Selesai segala urusan,Nita duduk menunggu sebentar di kerusi menunggu.Masa untuk ke Jepun telah tiba,Nita menaiki pesawatnya dan duduk di kerusi berseorangan.Nita akan gunakan peluang yang ada ini untuk melepaskan kerinduannya pada negara yang banyak memberi kenangan pahit dan manis serta pengalaman yang amat perit untuk ditanggungnya seorang diri.Pesawatnya berlepas dan terbang di awan biru.Nita terlelap dalam perjalanan ke Jepun.Hanya mimpi sahaja yang Nita mengiringi Nita ke Jepun.                    

Chapter 4(Everything Change!)

    Nita tersedar dari tidurnya apabila jam locengnya berbunyi memecahkan kesunyian didalam bilik Nita yang dari tadi hanya terdengar bunyi Nita berdengkur tidur.Nita segera bangun dan mencapai tualanya untuk mandi.Seperti kebiasaan,Nita akan melakukan tugasnya seperti yang selalu dibuatnya.Memberus gigi,mandi dan yang lain-lain.Nita masih ingat,dia tidak pernah mandi selama berada di Jepun.Nita hanya tersenyum mengingatkan peristiwanya itu.Selepas mandi,Nita keluar dari bilik mandinya dan memakai baju t-shirt lengan pendek yang longgar dan seluar biasa berwarna biru.Nita selepas itu mengemas katilnya dan terus mengambil wuduk.Nita membentangkan sejdah dan menyarungkan telekung dan Nita memulakan amal ibadahnya kepada Tuhan.Selesai itu,Nita melihat jam locengnya dan ianya baru jam 6:30 pagi.Nita lantas mengambil buku Impiana 2 yang dipinjammnya semalam.Nita memulakan pembacaanya pada pukul 6:30 pagi dan berakhir pada jam 9:30 pagi.2 jam sahaja masa yang diambil Nita untuk menghabiskan buku Impiana iu.Nita meletakkan buku itu di meja belajar dan keluar dari biliknya untuk bersarapan.

                      ---------------------------------------_---------------------------------------
Selesai bersarapan,Nita duduk di kerusi luar dihalamannya untuk berseorangan.Hanya Nita seorang.Nita tidak lupa membawa gambar dan lirik itu.Memang benda yang wajib bagi Nita.Nita termenung melihat awan biru yang berwarna biru bercampur putih itu sambil  burung-burung terbang dengan bebasnya di awan yang sungguh indah itu.Sedang Nita mendongak memandang langit putih itu,Nita teringat seseorang yang amat dibencinya iaitu Haikal.Raut muka Nita terus berubah serta merta apabila wajah Haikal mula terbayang-bayang di ingatan Nita.Tiba-tiba,hati Nita ingin sangat melihat keadaan Haikal yang pernah menyebabkan cinta pertamanya mati.Nita dengan segeranya mencapai sweater biru dan tudung sarung yang berwarna biru juga.Nita mencapai kunci kereta ayahnya dan segera menghidupkan enjin kereta itu. Nita memulakan perjalannya ke penjara Rawang.Sesampai Nita di sana,Nita berlalu masuk ke dalam penjara itu dan bertanya jika ada penghuni di penjara ini yang bernama Haikal atau nama penuhnya Haikal Ariffin bin Muhammad.Tetapi,Nita agak terkejut kerana diberitahu oleh pihak polis itu bahawa Haikal telah dikeluarkan dari penjara ini beberapa bulan selepas Nita melanjutkan pengajiannya di Jepun.Pihak polis itu juga mengatakan bahawa Haikal telah berkahwin dengan seorang wanita yang beragama dan sangat lemah lembut yang bernama Fatin Ahniah.Nita kemudiannya meminta alamat Haikal yang terkini.Pihak polis memberikan alamat itu dan sesampainya nota kecil itu ditangan Nita,Nita sepantas kilat berlalau dan segera ke alamat yang ditulis oleh pihak polis itu tadi.Sesampainya Nita di,Taman Embah ,2344,Jalan Zia.Nita keluar dari keretanya dan agak terkejut kerana rumahnya sebesar rumah Nita.Rumah banglo yang mempunyai dua buah kereta yang kedua-duanya amat berjenama.Nita kemudiannya menekan loceng rumah itu dan disambut oleh seorang lelaki yang memegang seorang bayi yang amat comel.Wajah dan rupa paras lelaki itu amat mirip kepada Haikal.Nita yakin ianya pasti Haikal!Lelaki yang memgang bayi comel itu membuntangkan matanya apabila mendapati tetamunya itu ialah Nita!Nita yang berdendam dengannya.Lalu dengan segera,Haikal membuka pintu rumahnya kerana Haikal pasti Nita kesini kerana ingin memaafkannya.Nita memberi salam kepada haikal sebaik pintu itu dibuka."Assalamuailaikum,Haikal"Nita memberi salam dengan muka yang paling baik yang pernah Haikal lihat.Selepas itu,seorang perempuan yang berjilbab atau bertudung labuh datang dan berdiri di sisi Haikal.Nita yakin itulah isteri Haikal,Fatin Ahniah.Wajah Fatin amat suci dan Nita berbangga kerana Haikal memilih perempuan yang bersopan dan berpegangan kuat pada agamanya.Kemudiannya,Haikal memperkenalkan Nita pada isterinya dan Fatin kepada Nita.Lalu,Fatin bercakap."Inikah Nita yang selalu dibicarakan oleh abang?Nita sangat cantik apatah lagi apabila mengenakan tudung yang amat manis dipandang,"Nita amat terkejut tatkala terdengar suara Fatin yang sangat merdu dan lembut itu.Fatin yang mengerti siapa Nita itu segera berlalu kedalam kerana Fatin tahu itulah cinta pertama suaminya itu.Fatin mengeluarkan suaranya lagi"Abang,Fatin kedalam dahulu membuat air kopi dan abang bersembanglah dahulu dengan Nita.Meh sini Zainuddin tu.Abang layan dahulu Nita,Nita kan tetamu kita."Nita kemudiannya diajak masuk oleh Haikal dan bersembang mengenai bermacam-macam perkara.Nita amat gembira kerana Haikal amat menyayangi isterinya dan anaknya yang tercinta,Syeikh Zainuddin.Nita juga gembira apabila isterinya,Fatin menerima baik Nita.Walaupun kedatangan Nita agak mengejutkan,tetapi bagi Fatin,ianya adalah biasa baginya.Fatin juga berpesan,datanglah selalu dan jika ada masalah,datanglah memberitahu kami.Insya-Allah kami boleh membantu.Nita hanya membalasnya dengan anggukan.


Thursday, April 7, 2011

Chapter 3(Cheerful Day!)

  Nita keluar dari biliknya selepas siap berbaju kurung dan mengenakan tudung yang sepadan dengan baju kurungnya.Nita keluar dari biliknya dengan senyuman yang lebar sehingga ibu bapanya berasa pelik akan perubahan sikap Nita yang dahulunya muram sahaja tetapi sekarang anaknya yang sudah besar gepung itu kembali ceria seperti yang asalnya.Nita memikirkan bahawa perubahan sikapnya itu pasti sesuatu yang membanggakan baginya.Semuanya atas berkat pertolongan adiknya,Miza.Nita sudah pun menggunakan kelima-lima cara itu dan memang agak berkesan walaupun pada mulanya agak susah kerana cara dimana harus menjauhkan diri dari melihat benda kenangan itu memang agak susah.Tetapi,atas usahanya,Nita berjaya juga akhirnya.Nita berhasrat ingin keluar bandar kerana sudah terlalu lama selepas dia pulang dari Jepun.Nita hanya duduk membisu sahaja selepas pulang dari Jepun. Nita pergi ke bandar dengan menaiki kereta milik ayahnya.Nita memang sudah mempunyai lesen sebelum ke Jepun lagi.Tiba-tiba,Nita ternampak basikal adiknya yang agak mirip basikal yang pernah dinaikinya iaitu basikal Mizuki.Nita kemudiannya cepat sahaja menggeleng kerana tidak mahu mood cerianya berubah hanya kerana sebuah basikal!Nita kemudiannya memulakan perjalannya selepas dia menghidupkan enjin keretanya.
           ----------------------------_-----------------------------------
Nita tiba di bandar selepas mengambil kira-kira 2 jam untuk tiba.Memang tidak jauh dan tidak dekat.Hanya sederhana.Nita melangkah keluar dari kereta Wiranya yang berwarna kelabu itu.Nita agak terkejut kerana segala-galanya memang berubah secara drastik!Nita kemudiannya memulakan perjalanan kakinya ke sebuah kedai yang amat sinonim akan dirrinya ketika di sekolah menengah iaitu Perpustakaan Awam.Nita masih ingat dia dan rakan-rakannya sering pergi ke situ jika ingin membuat apa-apa urusan tetapi bukan urusan membaca.Urusan seperti komputer ataupun bercakap tentang hal peribadi.Nita terkejut apabila perpustakaan yang sudah 3 tahun ditinggalkannya itu terlalu cantik kerana sudah dicat dengan warna putih dan merah.Memang klasik!Nita melangkah masuk ke dalam perpustakaan itu dan memang matanya bersinar-sinar kerana segalanya berubah!Langsirnya sudah bertukar,mejanya sudah ditukarkan posisinya dan.....segalanya berubah!Nita mula mengambil sebuah buku iaitu'Impiana'.Buku itu amat diminatinya dan rakan-rakannya.Buku itu ditulis oleh penulis terkenal iaitu Ain Maisarah.Nita amat meminati siri Impiana dan juga buku Aku Mahu....yang lain dari Ain Maisarah.Nita tergerak hatinya ingin meminjam dan berlalu ke kaunter peminjaman.Nita terlihat satu tabung derma yang tertera disitu 'Tabung Derma Tsunami Jepun'.Nita mengeluarkan wang sepuluh ringgit dan memasukkan ke dalam tabng itu.Moga-moga duit ini dapat disumbangkan kepada mangsa tsunami walau Nita tahu wang itu tidak dapat mengembalikan nyawa Mizuki dan Hikaru.Selesai sesi peminjaman,Nita ingin ke pasaraya untuk membeli- belah sedikit baju kurung dan tudung.Nita menghabiskan selama 2 jam untuk membeli- belah.Azan zohor berkumadang dan Nita terus menghentikan pembeliannya dan ingin ke surau yang berdekatan.Selesai solat zuhur,Nita ingin memenuhi perutnya dan segera ke kedai mamak untuk menikmati hidangan.Akhirnya,lawatan Nita ke bandar itu sudah selesai dan Nita pulang kerumahnya pada jam 3 petang.
                                ---------------------------------_---------------------------------
Selesai solat isyak,Nita menghabiskan sedikit masanya dengan membaca buku Impiana.Nita kadang-kadang menunjukkan eksperasi gembira,terkejut dan takut.Memang seronok sekali buku yang dibacanya itu.Selesai menghabiskan satu buku,Nita menyambung Impiana 2 pula.Memang pantas sungguh  Nita membaca.Nita melihat jam di dindingnya dan ianya 11 malam!Nita segera menutup buku itu dan mematikan suis biliknya.Nita meletakkan bukunya di sebelah katilnya.Nita kemudian mengambil sesuatu benda yang terjatuh.Nita tidak nampak dan Nita mebuka kembali lampu biliknya.Nita kembali muram apabila gambar itu ialah gambar Mizuki.Nita menangis sekali lagi selepas lawatan yang ceria itu.Nita menghabiskan sebak dadanya pada malam itu berseorangan tatkala yang lain nyenyak dibuai mimpi.Nita hanya mampu menangis sahaja pada masa itu.

Tuesday, April 5, 2011

Chapter 2(If Someone Could Fix It)

    Nita berlalu pergi ke biliknya selepas mengambil wuduk.Nita telah mula mendekatkan dirinya pada Yang Esa selepas apa yang menimpanya selama ini.Nita masih ingat,ustazah sekolah rendahnya pernah memberitahunya bahawa setiap dugaan yang menimpa pasti ada sebabnya.Mungkin kerana Yang Esa ingin memberi peringatan kepada kita untuk mendekatkan diri kepadanya dan kerana ingin menguji hambanya,apakah hambanya boleh menerima takdirnya atau sebaliknya.Nita hanya senyum tawar apabila mengingati pesana ustazahnya yang sudah lama ditinggalkannya.Nita menyarung kain solatnya dan telekung untuk memulakan solatnya.Selesai solat,Nita menyedekahkan yassin untuk orang yang disayanginya iaitu Amir.Untuk Hikaru dan Mizuki,Nita hanya mampu merindui mereka kerana mereka mati dalam keadaan seorang yang kafir.Jadi,hukuman di sana menanti mereka.Nita memang tidak mengharap roh mereka sejahtera tetapi Nita mengharap mereka bertiga bersama Nita.Selesai membaca surah yassin,Nita kembali ke kerusi di luar rumahnya.Biararpun suasana agak gelap kerana sudah masuknya waktu malam bagi sekalian makhluk di Malaysia.Nita membawa keluar lampu atau lebih sinonim kepada pelita.Nita juga memegang erat gambar dan lirik lagu itu.Nita masih tidak mahu melepaskan benda yang ditinggalkan orang yang disayanginya itu.Walau umur Nita sudah memasuki 23 tahun tetapi hatinya tidak terbuka langsung untuk berpasangan-pasangan ini kerana Nita sudah pun mempunyai orang yang disayangi dan menyayanginya.Mereka bertiga akan kekal didalam hati Nita.Nita tidak kisah jika digelar'anak dara tua'kerana hatinya tidak terbuka walau seinci pun untuk mmpunyai pasangan hidup.Nita duduk di kerusi itu dan menung terlalu jauh sehingga tidak perasan adiknya berada betul-betul di hadapannya.Adiknya yang bernama Nur Miza Batrisya atau lebih dikenali dengan Miza itu sudah pun menepuk-nepuk bahu kakaknya yang hanya termenung itu.Miza sudah cemas apabila air mata mengalir secara drastiknya dari mata Nita yang cantik itu.Kemudian,Miza memanggil nama kakaknya itu sekuat-kuatnya sehingga Nita tersentak dan terjatuh dari kerusinya.Miza hanya tergelak kecil sahaja.Nita dengan segeranya memarahi adiknya itu.Nita kemudiannya berlalu pergi dari situ.Miza dengan pantas menarik tangan kakaknya itu dan menyuruhnya duduk kembali.Nita hanya akur kerana dia sudah tidak mepunyai apa-apa tenaga untuk memarahi adiknya itu lagi kerana dia tidak makan apa-apa dari petang tadi.Miza kemudiannya bersuara"Kak Nita mengapa?Sejak kembali dari Jepun,Kak hanya muram dan ayah dan ibu menyangka kakak trauma tetapi Miza tidak merasa begitu.Miza lihat kak Nita hanya termenung dan melihat gambar itu dan kertas itu lalu kakak menangis.Kak Nita cuba ceritakan apa yang berlaku.Mungkin Miza boleh membantu kakak.Miza akan cuba sedaya upaya."Miza memandang kakaknya dengan harapan kakaknya memberitahu apa yang berlaku.Nita memulakan ceritanya dan Nita mengakhiri ceritanya dengan esak tangis yang mebuatkan Miza turut bersimpati dengan keadaan kakaknya itu.Miza kemudian berkata,"Kak Nita,mengapa kak kenangkan apa yang telah berlaku?Kak Nita tidak patut berkalakuan begini hanya kerana kak Nita kehilangan orang yang kak Nita sayangi.Orang lain juga pernah merasai keperitan ini.Miza memberikan cara yang berkesan untuk kak Nita melupakan kejadian ini"Miza mencapai pen di dalam begnya itu dan mencapai sehelai kertas kecil.Miza kemudiannya menulis.Kemudian,Miza menghulurkan kertas itu kepada Nita.Nita hanya termenung sahaja.Miza hanya tersenyum dan meletakkan kertas itu di sebalik gambar yang dari tadi dipegang Nita.Selepas itu,Miza berlalu pergi untuk ke kelas tuisyennnya.Selepas 20 minit,barulah Nita sedar dan berlalu pergi.Sedang Nita berjalan,sehelai kertas kecil terjatuh dan Nita mengambilnya.Nita hanya tersenyum saat dia membaca bait-bait perkataan yang ditulis oleh adiknya,Miza.Miza memang ingin menolongnya.
      5 Cara untuk melupakan kenangan lalu.

  • Sentiasa mendekatkan diri kepada yang Esa.
  • Sentiasa menyibukkan diri dengan kerja atau apa-apa sahaja.
  • Sentiasa senyum.
  • Tidak terlalu kerap melihat benda kenangan antara kita dan dia.
  • Harus memulakan hidup yang baru.
Dan yang paling penting,harus cari pasangan hidup!Moga-moga cara ini berkesan untuk kak Nita.Cheer Up!  :)
Nita menyimpan kertas itu disebalik gambarnya bersama Mizuki.Nita tidur dengan lena buat pertama kalinya selepas apa yang berlaku.Nita merasakan Miza telah mengubati hatinya yang terluka ini.Nita tidur selena-lenanya selepas solat isyak.




Monday, April 4, 2011

Chapter 1(Life Change Forever...)

     Nita duduk memikirkan kejadian malang yang pernah ditempuhinya selama ini.Pertama,Nita kehilangan orang yang paling dia sayangi iaitu Amir.Kedua,temannya yang banyak menolongnya di Jepun iaitu Mizuki dan Hikaru yang telah mati dek kerana tsunami yang berskala besar.Nita menjadi murung selepas kejadian itu dan sudah tidak ceria seperti selalu.
                                                      ---------------------------------_-------------------------------
Nita menarik nafas yang sedalam-dalamnya dan mengambil pandangan terakhir sebelum meninggalkan tempat yang memberi banyak kenangan kepadanya.Tempat kejadian.Itulah yang ditenung sebaik-baiknya oleh Nita sebelum meninggalkan tempat itu.Nita memegang gambar yang dijumpai ditangan Mizuki tatkala mayatnya dijumpai Nita .Nita menjumpai mayat Mizuki yang tidak bermaya itu sambil tangannya memegang gambar kenangannya bersama Nita.Nita berjalan di kawasan Hikaru.Nita memegang lirik lagu 'Someday'yang ditulis oleh Hikaru sebelum kejadian berskala kuat itu berlaku menggemparkan seluruh dunia.Selepas menghabiskan pandangannya di kawasan yang banyak meninggalkan kenangan itu,Nita menarik beg kecil yang hanya mempunyai pasportnya,sedikit duit,sedikit baju dan barang keperluannya.Segala barang Nita habis dipukul tsunami dan telah membuatkan barang-barangnya terhanyut juga.Nasibnya baik kerana Nita selalu membawa pasportnya dan dompetnya dimana-mana dia pergi.Jika tidak,pasti dia tidak akan pulang ke Malaysia dengan segera dan pasti akan menjadi kebimbangan bagi ahli keluarganya di Malaysia.Nita mengambil teksi untuk tiba di kawasan penerbangan Tokyo.Di kawasan penerbangan Tokyo,berjuta-juta orang memenuhinya dan ianya agak sesak sedikit kerana mereka ngin segera pulang.Takut-takut akan terjadi tsunami itu.Tetapi tidak bagi Nita!Dia ingin bersama Hikaru dan Mizuki kerana mereka sangat menyayangi Nita selain Amir tetapi Nita harus dan wajib menerima takdir dan ketentuan Yang Maha Esa.Penerbangan Nita untuk ke Malaysia sudah tiba.Nita berjalan menaiki pesawat itu sambil dilayani oleh seorang pramugari yang cantik dan juga pramugara yang tidak kurang hensemnya.Nita duduk di tepi tingkap kerana Nita ingin melihat kawasan yang meninggalkan memori yang paling mendalam kepadanya itu.Pramugari menyuruh seluruh penumpang untuk memakai tali pinggang dan bersiap sedia kerana pesawat akan mula terbang ke awan yang biru itu.Nita masih ingat ketika diumumkan bahawa popstar telah mati dek kerana tsunami besar itu.Hampir dua hari,remaja-remaja perempuan di Jepun tidak makan kerana asyik menziarahi pusara Hikaru.Mereka memang tidak boleh menerima takdir bahawa bintang mereka telah tiada!Tetapi,Nita lain.Nita hanya memadang sayu lirik lagu yang ditulis Hikaru dan memadang gambar kenangan Mizuki bersamanya.Itulah yang dilakukannya selama dua hari itu.Hatinya lebih sakit berbanding remaja yang lain.Pesawat sudah mula bergerak dan Nita sudah dapat melihat kawasan tsunami itu.Memang hampir kesemuanya rosak,musnah dan tiada apa-apa yang tinggal lagi.'Takdir'.Hati Nita berbisik.Nita sekali lagi mengalirkan air matanya yang sudah kering dek kerana tiga hari menghabiskan masanya hanya dengan tangisan.Nita menangis sekuat hatinya tetapi didalam hati kerana teramat-amat perit derita yang harus ditanggungnya.Nita masih dapat mendengar bunyi suara Amir,Mizuki dan Hikaru.Nita dapat merasakan mereka bersama Nita sekarang.Nita terlelap dan apabila matanya terbuka,dia sedar dia bukan di negara yang meninggalkan kenangan pahit dan paling manis kepadanya iaitu Tokyo.Setibanya Nita,Nita disambut oleh pramugari yang sama dan Nita disambut juga dengan ahli keluarganya yang memang risau akan keadannya itu.Tetapi,sambutan manis keluarganya dibalas muka yang paling masam dan mata yang memang merah dan juga keadaan yang tidak bermaya.Ibu bapanya memikirkan bahawa kejadian itu meninggalkan kesan kepada Nita tetapi tekaan mereka salah.Nita masih tidak mahu bercerita kepada ahli keluarganya walaupun sudah seminggu dia berada di Malaysia.Nita merasakan yang dia ingin mati sekarang juga tetapi tidak boleh kerana ianya melanggar hukum agam Islam yang melarang umatnya daripda membunuh diri.Nita juga sering mendapat mimpi yang  sama tetapi orang yang berlainan yang setiap daripada mereka mengatakan kepada Nita,'Teruskan hidupmu wahai Nita',Kambateh Nita!'You have to go on and I fine here'.Setiap kata-kata itu membuatkan Nita lebih sedih!Tetapi Amir,Mizuki dan Hikaru telah memberi kata-kata dorongan kepada Nita.Jadi,Nita harus membuat mereka merasa yang saat bersama mereka tidak akan ditangisi oleh Nita.Tetapi,Nita akan tetap membisu dan masih tidak mahu menceritakan perkara sebenarnya kepada ahli keluarganya.

Monday, March 21, 2011

YeaY~!!! :D

Assalam sumew.........
akhirnya siap gak aku pnyew cerita yang 2nd.....
tapi an aku masih tak bagi tajuk untt\uk dua-dua citer aku kan...,,
ok~citer yg pertama diberi nama.....
'The meeting of Love....'.citer nie mmg sdih lah(sdihlah sngat)sbb die nyew hero mati an.....
jadi aku bagilah name tu...yg bermaksud perjumpaan pertama mereka ialah luv.....
lpas tu aku ade kwn aku nie(nme dirahsiakan)sruh aku wat citer cpat tpi aku x dew idea...jdi aku berjaya dpt idea bile terfikir untuk menyambung tentang kisah idup Nita~
jadi untuk citer yg kedua nie...tajuknya aku bagi....
'A sad memories of Japan'citer nie pulak psal live nita at japan.....aku rsew citer nie x best sngt kot sbb kowang x skew jepun but korea an~tpi aku nk wat jepun....jadi aku nk wat psal tsunami yg melanda jepun......agar citernyew best....jadi aku rsew aku mmg skew menaip nie....sbb aku leh wat latihan tangan.....tpi aku tkotlah jgk owang ktw aku nie cam tiru owang...nk wat citerlak...tpi aku mmg ade idea psal bndew nie...aku nmewkan blog aku nie 'A story i didn't know'sbb aku dpt idea dri sebuah lagu...aku sjew nmekan blog nie camtu tpi tiba-tuba lak aku ada idea nk wat citer jadi aku watlah citer.Aku amat berterima kasih kepada Mazatul Asfa Nabila yg selalu nk bcew citer aku yg x brapew best nie......walaupun seorang jew yg bcew but aku ttp nk wat yg da BEST!sbb aku mmg skew wt citer nie...maybe next time aku wat citer psal laen lak...sbb Nita nie aku dh tak tau nk wat psal apew agi...so next time maybe aku wat citer yg happy ending or klau adew idea psal nita lagi aku wat psal nita lak........aku hrap yg mmbacew citer aku nie dpt komen kat kotak warna biru tu...arap sesangat2!(kalau ada)....
smpai sini jewlah.........,
                                                                              BYE!:D

Chapter 6

Pada petang itu Nita kembali kerumah sewanya tanpa mengetahui nasibnya yang akan datang.Nita sungguh bahagia pada hari ini.Nita merasakan bahawa inilah hari yang paling bahagia didalam hidupnya!Tetapi tidak bagi Mizuki yang sedang duduk di kerusi bulat berwarna ungu yang comel sambil menunggu ketibaan Nita yang bakal menghadapi hari paling malang untuk dirinya.Mizuki hanya tersenyum sinis memikirkan apa yang akan terjadi kepada Nita kerana tidak mungkin Nita akan meminta bantuan sesiapa kerana dia hanya boleh berkomunikasi dengan dirinya sahaja.Jika hendak speaking,itu tidak mungkin.Mizuki tiba-tiba berasa puas atas keputusannya itu.Keputusan untuk menghalau Nita dari rumahnya semata-mata kerana cemburu.Sungguh tidak masuk akal!Tiba-tiba pintu rumahnya diketuk dan Mizuki sudah bersedia untuk menghalau Nita!Nita membuka pintu rumah sewanya selepas membuka kasut boot krimnya itu.Nita memasuki rumah itu dengan senyuman yang paling lebar tetapi hilang dek kerana wajah muram Mizuki yang sudah berdiri tegak didepannya.Nita sudah menelan air liurnya kerana risau Mizuki akan menghalaunya keluar dari rumah itu.Mizuki hanya senyap dan tangannya mula bergerak-bergerak menunjukkan bagasi yang berada di belakangnya.Nita sudah tahu!Detik ini akan tiba jua!Nita sudah mula memikirkan alasannya yang munasabah untuk memujuk dan melembutkan hati Mizuki.Rakan yang baru dikenalinya dalam 10 hari.Mizuki sudah memulakan perbicaraanya"Kau nampak bagasi ini?Aku memang tahu kau akan merampas Hikaru-kun dari aku!Aku tak akan berlembut lagi dengan kau!Aku dah tak tahan dengan perangai kau tu!Kau ambil benda ini dan keluar dari rumah aku sekarang juga!Aku tak nak apa-apa duit sewa!Kau pergilah cari sesiapa yang nak ambil kau sebagai penghuni.Kalau ada"Mizuki melepaskan kemarahannya dan mengakhiri  ayatnya dengan kata-kata yang menyindir.Nita mula mengeluarkan air mata yang sudah penuh itu.Air mata turun menuruni pipinya yang lembut itu.Dengan mata yang berkaca-kaca, Nita mula membela dirinya."Mizuki...."Sayu sahaja suaranya."Aku tak sangka yang aku akan dipilih oleh Hikaru.Aku tak pernah sangka dan tak pernah rancang apa-apa pun!Kau ingat aku jatuh cinta dengan dia?!Kau ingat aku nak rampas dia?!Selama ini aku selalu memandang wajahnya lama kerana mukanya mirip sekali dengan cinta pertama aku yang mati akibat dibunuh!Kau pernah rasa kesakitan hati dan keperitan untuk menerima segala takdir ini?!Pada mulanya aku hanya memandang biasa sahaja Amir,tapi aku sudah menggangap dia sebagai cinta pertama aku!Kau pernah rasa kehilangan cinta pertama kau?!"Nita sudah membuktikan yang dia tidak bersalah.Mizuki hanya diam tetapi hatinya menangis mendengar cerita yang Nita pernah mengalami itu.Tetapi,Mizuki hanya mampu menangis dalaman tetapi dia tetap dengan keputusannya!"Aku tak kisah kau nak rasai semua itu!Tapi,aku tak sanggup untuk tengok kau dalam rumah ini!Kau keluar!"Nita hanya mampu menahan daripada air matanya jatuh bergunung-gunung.Nita mengangkat begnya dan mulai memakai kasut bootnya dan meninggalkan rumah yang tidak akan dia jumpa lagi.Nita berjalan sambil dilayan oleh angin yang bertiup  sayu seperti perasaan yang ditanggungnya sekarang.Tiba-tiba,sebuah kereta atau lebih dikenali sebagai limusin berhenti dihadapannya.Nita sudah mengagak siapa yang datang.Hikaru sudah menurunkan cermin tingkapnya dan menyuruh Nita masuk.Nita hanya mampu menerima kerana sudah 4 km dia berjalan.Nita memasuki dan Hikaru agak terkejut dengan air mata yang berlinangan dimata Nita.Hikaru mula bertanya sambil mencubit pipi Nita yang lembut itu."What's wrong?You just fine with me ago.Tell me what happened.Maybe I can help you,"Nita hanya memadang sayu muka Hikaru dan memulakan pernerangannya.Hikaru hanya tersenyum kerana tidak sangka perkara ini terjadi kepada peminat 'kesayanggannya'.Hikaru menolong Nita dengan membenarkan dia menetap dirumahnya yang besar itu selama dia belajar ini.Pada mulanya Nita menolak,tetapi Nita menerimanya apabila memikirkan yang dimana dia harus tinggal.

                                              -------------------------------_-----------------------------
Sudah dua bulan Nita menetap dirumah Hikaru yang berada di Fukushima itu.Memang benar,Hikaru tidak suka suasana di bandar tetapi diperkampungan lebih menenangkan.Nita sudah mula rapat dengan Hikaru.Hikaru juga sudah dapat membiasakan dirinya dengan peminatnya itu.Pada pagi itu,Hikaru menemui Nita ditempat Hikaru biasa menenangkan fikirannya.Tetapi,sejak Nita tinggal dirumahnya,Nita lebih banyak menenangkan jiwanya di sana.Kadang-kadang Nita mula memikirkan bagaimana agaknya kehidupan Mizuki sekarang.Adakah dia akan terus membencinya atau sebaliknya?Nita hanya dapat meneka sahaja.Hikaru datang sambil membawa gitar dan lirik lagu.Hikaru sudah duduk dan memberi kertas itu kepada Nita.Nita membaca bait-bait  lirik itu dan ianya sungguh menyentuh jiwanya.
        (Someday)
        Someday.....
        The person will come to you and give you a very precious moment
        Someday.....
        The person you love will leave you
        Someday.....
        You can't express your kindness to other
       And someday.....
        All the person will leave you without you knowing it.
And you will know that its the real life that you doesn't expect.
Nita hanya mampu menunjukkan thumbs-upnya Hikaru hanya tersenyum apabila.Hikaru sudah mula mendendangkan lagunya itu.Lagu ballad itu sungguh menyentuh jiwa Nita.Tiba sudah waktu makan tengahari.Semua makanan sudah terhidang tetapi Nita merasakan sesuatu tiada.Nita berkata didalam hatinya'Aku rasa yang tak ada ialah.........daging!'Nita mula berkata kepada Hikaru dan Hikaru juga mula menyedari yang ketiadaan daging tiada.Bagi Jepun,daging memang penting disetip hidangan.Nita mula menyerah diri untuk ke kedai yang berdekatan.Nita juga menolak pelawan Hikaru untuk ikut serta.Nita hanya menaiki basikal sahaja.Sampainya dikedai yang bertingkat tiga itu,Nita mencari tingkat dimana terletaknya daging itu dan ianya terletak di tingkat tiga.Nita menaiki lif dan sampai ditingkat tiga.Nita mula mencari-cari daging yang mahal seperti yang disuruh oleh Hikaru tadi.Sedang Nita memilih-milih daging,bangunan kedai itu mula bergoyang-goyang dan seluruh
barang-barang disitu jatuh termasuk daging-daging.Nita tidak pernah mengalami benda ini semua.Nita dapat merasakan sesuatu yang buruk yang akan berlaku.Segala lampu mula samar-samar kelihatan dan akhirnya Nita dapat melihat dari tingkat yang paling atas tsunami yang besar sedang berlaku!Nita sudah mula bimbang akan keselamatan dirinya dan keselamatan Hikaru dan Mizuki!
                                 ---------------------------------------------_----------------------------------------
Nita berlari kerumahnya dengan air yang mula surut itu selepas tsunami yang paling besar berlaku dengan gegaran yang paling kuat yang berlaku selama 3 jam itu.Nita berlari meredahi air dan tempat pertama yang ditujunya ialah rumah Hikaru!Nita tiba dan meilihat segala-galanya musnah!Rumah itu musnah dan Nita mula ternampak mayat manusia bergelimpangan dimerata-rata tempat.Nita mula terfikirkan Hikaru!Dia mencari Hikaru dan alangkah sayunya hatinya,Hikaru mati dek kerana tsunami itu dan Hikaru mati bersama dengan gitar dan lirik lagunya.Nita dapat merasakan yang Hikaru sedang menyanyi ketika itu.Tiba-tiba,Nita teringat Mizuki!Nita berlari meredah air yang mula surut itu dan Nita  teramat sedih kerana dia tersepak mayat...Mizuki!Nita sungguh tidak sangka yang dia akan kehilangan orang yang banyak membantunya di Jepun ini!Mengapa?!Mengapa orang yang dia sayangi sering ditimpa bala!Nita hanya meratapi kesedihan disamping Mizuki yang mati bersama gambar yang diambilnya bersama Nita!Nita memadang sayu gambar yang diambil saat bahagianya bersama Mizuki yang kini sudah hilang sinar kebahagiannya itu.Nita hanya meratapi kesedihannya.Ini kali kedua dia kehilangan orang yang dia sayang!
               Seminggu berlalu.......
Nita bangun dan mandi.Kali ini tidak sama lagi saat Nita berada di Jepun.Nita kini diMalaysia.Dia harus bangun pagi dan mandi.Nita mengambil suratkhabar dan hati Nita sayu kerana setiap hari berita tentang Jepun sahaja yang diterimanya.Nita masih tidak dapat melupakan saat itu berlaku.Nita tak akan melupakan Hikaru dan Mizuki yang meninggalkannya.Nita mula menyedari mengapa Hikaru menulis lagu (Someday) itu,kini segala-galanya telah berubah.Nita hanya dapat bersama dengan memori sahaja.Memori yang tidak akan dilupakannya.Memori bersama....Hikaru dan Mizuki~
                                                                                                                          -The End-
                            

Friday, March 18, 2011

Chapter 5

Nita berdiri sunyi dikalangan peminat-peminat yang sedang menjerit memanggil-manggil pujaan mereka iaitu Hikaru Yaotome.Nita yang berdiri di barisan ketiga itu tidak mampu berkata apa-apa kerana dia sibuk memadang rupa yang amat mirip Amir itu.Kemudian,bahu Nita dipegang sehingga membuatkan Nita merasa takut.Bahu Nita dipegang kuat oleh tangan yang Nita masih tidak tahu siapakah tuan pemilik tangan itu.Tiba-tiba,satu suara menegur Nita,suara orang yang memegang bahunya itu.Suara itu amat mirip kepada suara yang biasa dia dengar.Nita menoleh ke balakang dan ianya Mizuki!Nita terus memeluknya seakan-akan sudah lama tidak berjumpa dengan Mizuki.Mizuki hanya senyap sambil memadang Hikaru yang sedang bersalam dengan peminat-peminatnya.Mizuki kemudiannya bersuara"Kau datang sini pakai apa?Bas?"Mizuki terus bertanya tanpa mempedulikan perasaan haru Nita itu.Nita menjawab dengan perlahan-lahan"Dengan basikallah.Bas tak ada jadi aku pergi dengan basikal kau sebab masa itu aku dah lambat.Kau kata Jepun memang mementingkan masa.Jadi,aku datanglah pakai apa-apa pun."Nita menjawab sambil membuka zip begnya untuk mengambil air mineral yang dibeli dari mesin itu tadi.Mizuki hanya diam sahaja sambil berkata didalam hati'Mujurlah kau datang dengan kenderaan,kalau kau jalan kaki,tak ke parah tu!'Tiba-tiba Nagoya bergema dengan suara Hikaru yang memulakan percakapannya didalam bahasa Jepun.Nita hanya memadang sahaja tetapi remaja yang lain menjerit sehingga membuatkan Nita tidak selesa kerana suara yang menjerit itu tidak sama seperti suara mereka yang biasa didengar comel itu.Seramai dua ribu lebih yang datang tetapi Nita seorang sahaja yang senyap dikalangan peminat itu.Mizuki juga apa lagi,menjerit sekuat hatinya.Tiba-tiba,Hikaru mula menyanyikan sebuah lagu yang bertajuk 'Love So Sweet'.Semua peminat mula menjerit sekuat hati  kerana Hikaru sedang mencari orang yang sesuai untuk menemaninya berada diatas pentas.Keadaan Nita yang sunyi tidak bercakap apa-apa kecuali memadang muka Hikaru dan menutup telinganya yang sudah memerah itu.Keadaan Nita menarik perhatian Hikaru yang mula menuruni pentas dan menuju kearah Nita sehingga membuatkan Mizuki dan yang lain cemburu dan memadang dengan mata yang sangat tajam kearah Nita.Nita hanya terkejut sehingga kaku kerana tidak percaya Hikaru memilihnya.Tapi kenapa?Nita msaih tidak tahu sebabnya.Nita kemudiannya tiba diatas pentas sambil tangannya digenggam erat oleh tangan Hikaru yang cerah itu.Nita dipelawa untuk duduk dikerusi yang telah diduduki oleh Hikaru sebentar tadi dan Nita hanya kaku apabila dia melihat beribu-ribu orang yang datang untuk fanmeeting Hikaru.Sememangnya jejaka ini memang popular.Nita dilayani ibarat permaisuri oleh Hikaru kerana Hikaru menyanyikan lagu itu dengan memadang tepat mata Nita yang kaku itu.Nita hanya memadangnya juga dan tidak menunjukkan sebarang reaksi yang bangga.Kemudian Nita memadang muka Mizuki yang bengang itu.Sememangnya Nita tidak pernah melihat muka Mizuki yang begitu sekali.Nita mula menelan air liurnya kerana takut dan Nita mula memikirkan nasibnya apabila tiba dirumah Mizuki nanti.Sesudah lagu itu didedang,Hikaru mengalihkan perhatian matanya dan berkata kepada peminatnya 'Arigatou!'dengan senyuman yang lebar sekali sehingga menampakkan giginya yang putih bersinar itu.Hikaru kemudiannya memegang tangan Nita dan bertanya kepadanya didalam bahasa Jepun sehingga membuatkan Nita tidak mengerti.Nita kemudiannya menggeleng sambil berkata"I sorry but i am not Japannese"Hikaru yang sudah menjadi artis dari umurnya di peringkat menengah itu mulai faham tetapi peminatnya tidak faham.Sememangnya Hikaru berasal dari keluaraga yang menetap di Sydney selama 10 tahun bermula Hikaru lahir sehingga Hikaru berumur dalam likungan sekolah rendah.Hikaru yang mengerti itu memulakan kembali percakapannya tetapi didalam loghat Inggeris "Oh!Now i know.So,where u come from and where you get to know me??"Nita kemudiannya menarik nafas dan berkata"I come from Malaysia and i come here for study.But,i see you on tv and i started to interest in you but i doesn't mean i am your fans.I just get to interest in you."Panjang lebar Nita menerangkan.Kemudiannya sesi fanmeeting bermula tetapi Nita diberi layanan istimewa sehingga Hikaru menyuruhnya untuk berjumpanya di back stage.
                                                  ---------------------------_-----------------------------
Selepas sesi fanmeeting tamat,Hikaru datang dan mengajak Nita untuk minum kopi bersamanya.Nita kemudiannya diajak  untuk menaiki kereta Hikaru untuk minum kopi tetapi Nita menolak kerana masalah basikal itu.Hikaru hanya tergelak kerana masalah itu dan Hikaru memberi penjelasan yang basikal itu akan dihantar kerumahnya.Nita hanya tenang selepas Hikaru memberi penjelasan itu.Kemudiannya, Nita dibawa menuju ke kereta Hikaru dan Nita tergamam kerana kereta itu ialah kereta Limosin!Nita tidak pernah dilayan seistimewa begini! Nita memasuki kereta itu dan tergamam melihat kemudahan didalam kereta itu.Segala-galanya lengkap dengan air dan juga GPS yang canggih!Hikaru menutup pintu kereta itu dan menyuruh pemandunya untuk memandu.Hikaru memlakan perbicaraanya."What is your name?And how old are you?"Nita mula hendak muntah apabila mendengar soalan yang geli itu.Nita menjawab"Nita and 21."Hikaru terkejut mendengar umur Nita dan dari situ bermulalah perbualan mereka sehingga Nita terlupa yang Mizuki sedang bengang kerana basikal dihantar tetapi orangnya tiada!Sungguh Mizuki berapi!Mizuki sibuk mengemaskan bilik Nita dan memasukkan segala baju-baju Nita kedalam begnya dan segalanya sudah diletakkan di hadapan pintu bilik Nita!Nita akan dihalau!

Chapter 4

Sekali lagi matahari kembali menyinari dan Nita memang sudah bangun!Tidak perlu apa-apa lagi untuk membangunkannya.Nita sudah bergegas kebilik mandinya dan melakukan perkara hariannya ketika diJepun itu.Nita sudah mengemaskan cadar dan menepuk-tepuk bantalnya yang putih itu.Lalu,Nita mencapai baju yang baru dibelinya kelmarin.Nita mengantungkan bajunya ditempat yang istimewa bersama aksesori dan kasut boot yang comelnya itu.Nita dengan segera mencapai baju itu dan memakainya.Nita sudah memakai stoking hitam yang dibelinya semalam.Nita kemudiannya memakai topi yang sememangnya berwarna krim tetapi topi itu sudah lama dibelinya.Nita mula memakai alat solek tetapi hanya yang sederhana sahaja kerana itu memang gaya pemakaian make-upnya.Nita memulakan pemakaian alat soleknya dengan sedikit calitan eye shadow yang berwarna krim juga dan menyapu sedikit brusher dan memakai maskara sedikit sahaja dan mengenakan sedikit gincu pink cair yang berkilat-kilat dan diakhiri dengan sedikit bedakan yang membuatkan kulit mukanya yang putih itu bertambah putih.Akhir sekali Nita memakai skarfnya.Nita tidak mengenakan sebarang aksesori seperti anting-anting atau rantai atau gelang.Sememangnya Nita tidak suka akan aksesori seperti itu.Nita sudah memakai kasut boot krimnya yang comel itu.Nita memadang sekali lagi wajahnya dan tubuhnya di cermin besar yang terletak disebelah almari pakaiannya.Nita amat gembira melihat mukanya yang comel akibat rambutnya yang digayakan secara comel itu dan pakaianya yang berskirt tetapi ditutup dengan stoking hitam supaya tidak kelihatan sebarang kainya sahaja tetapi aurat di rambut jelas kelihatan.Nita sudah berpuas hati akan penampilannya dan segera mencapai beg sandangnya yang comel itu yang juga berwarna krim.Nita mengayakan segalanya dengan perfect sekali.Nita memang fashionita.Nita sudah melangkah keluar tetapi Nita terhenti langkahnya apabila terlupa hendak menyembur minyak wangi jenama 'one drop perfumes'yang masih ada walaupun sudah sebulan Nita membelinya dipasar malam di Malaysia.Nita mecalitkan sedikit sahaja dilengan nya dan tubuhnya sudah wangi kembali.Nita kemudiannya menutup pintu biliknya itu dan kebilik kawannya yang sememangnya tidak habis-habis berbicaara tentang peristiwa pada hari ini dari semalam semenjak Nita kembali dari membeli belah yang memenatkan itu.Nita sudah mengetuk beberapa kali pintu bilik Mizuki tetapi tiada yang menyahut.Nita kemudiannya memasuki bilik Mizuki dan terkejut kerana biliknya itu sudah dikemaskan dengan rapi dan Mizuki meninggalkan nota di cermin meja soleknya.Nita tidak faham apa yang ditulis oleh Mizuki kerana tulisan Melayunya sedikit cakar ayam.Nita cuba memahami dan terkejutnya Nita apabila kertas itu berbunyi begini"Hei Nita!Sorrylah tak kejutkan kau awal-awal tapi aku memang dah tak sabar-sabar nak ke fanmeeting itu,jadi aku pergi dengan rakan aku je.Nah,aku tinggalkan sikit duit tambang kau ke Tokyo.Fanmeeting itu berlangsung di Nagoya tau!Janga lambat!Fanmeeting bermula jam 10!Ingat!Jepun mementingkan masa.Cepat siap dan dan segera ke Nagoya!"Nita hanya mengeluh selepas membaca bait-bait surat Mizuki itu.Sungguh tidak disangka!Nita fikir yang dia yang bangun lebih awal tetapi Mizuki!Ah!Memang tidak disangka-sangka!
                           -------------------------------_--------------------------------------
Nita hanya berjalan-jalan sekitar kawasan perumahanya sahaja.Nita memadang sekilas jam ditanganya dan ianya 9:10 pagi!!!!!Hampir waktunya tetapi Nita tidak nampak sebarang bas yang ingin ke Tokyo!Ah!Kalaulah Mizuki ada bersamanya pasti dia tidak akan susah begini.Ah!!!!!!!Sedang Nita menyepak batu-batu di halaman rumahnya, Nita ternampak basikal Mizuki yang biasa digunakan oleh Mizuki untuk ketempat kerjanya.Di Jepun,keadaanya berrbeza sekali dengan Malaysia kerana mereka gemar untuk menggunakan basikal apabila kemana-mana sahaja.Tetapi,sudah terlalu lama Nita tidak menaiki basikal kerana Nita lebih gemar menaiki motosikal berbanding basikal kerana di Malaysia,tidak ramai yang gemar menuggang basikal.Nita tidak berfikir panjag tetapi hanya terus mencapai basikal itu dan mengayuhnya dengan laju.Jam ditangan sudah menunjukkan jam 9:20 pagi!Memang  harus dipercepatkan kayuhannya itu!Nita lebih selesa menaiki basikal di Jepun kerana angin nya yang segar itu membuatkan hatinya lebih tidak gemuruh.Oh!Damainya angin di Jepun ini!Akhirnya ,mengambil masa 20 minit ke Nagoya,sudah sampai akhirnya!Nita meletakkan dan megunci basikal nya ditempat yang disediakan.Nita sudah lelah berkayuh tetapi tidak setitis peluh pun yang keluar kerana angin yang mendamaikan itu.Nita sudah mencari mesin-mesin minuman yang terdapat di Tokyo itu.Nita terjumpa mesin air mineral dan segera memasukkan duit syling dan dengan segera Nita meminumnya.Jam ditangan sudah menunjukkan 9:50 pagi.Nita harus segara ke Nagoya!Nita sudah berlari sambil membuka zip begnya dan meletakkan air mineralnya didalam  begnya.Nita berlari-lari anak dan sudah sampai diNagoya!Nita memasuki Nagoya dan semuanya Nita tidak kenal!Nita menyuruh dirinya bertenang.Nita juga sudah beberapa kali menarik nafas dan  Nita melihat dirinya disalah sebuah cermin besar diditu.Ok!Semuanya beres!Jam menunjukkan jam 10 pagi.Hikaru Yaotome memasuki Nagoya dan seluruh Nagoya bising dengan laungan-laungan remaja perempuan.Nita sudah bersedia untuk berjumpa dengan Hikaru Yaotome!

Thursday, March 17, 2011

Chapter 3

Matahari menyinari sekali lagi bagi mengejutkan berjuta-juta penduduk Jepun untuk bangun.Budaya ini sudah tidak asing lagi bagi Nita yang sudah seminggu membiasakan dirinya di Jepun.Nita bangun dan segera ke bilik mandi.Seperti biasa,Nita hanya memberus giginya dan terus menyarungkan bajunya ketubuhnya.Nita memang sudah lali dengan keadaan pagi di Jepun,negara matahari terbit.Selepas bersiap,Nita mencapai peket mee segara yang masih ada bakinya.Hanya tinggal 23 mee segara sahaja lagi.Nita harus berjimat cermat tetapi itu tidak menjadi isu baginya kerana tubuhnya yang langsing itu tidak mudah untuk menaik.Nita berlalu kedapur dan memulakan  sesi pemasakan mee segaranya.Sementara menunggu mee segaranya dimasak,Nita menyelak majalah yang baru dibeli oleh rakan Jepunnya yang comel lagi kecil,Mizuki.Majalah 'Seventeen' sememangnya popular dikalangan remaja kerana ianya memaparkan tentang fesyen terkini atau berita-berita terkini tentang artis-artis atau sebagainya.Nita hanya menyelak-yelak sahaja majalah yang diberi namanya 'Seventeen' itu kerana semuanya didalam bahasa Jepun!Mana mungkin Nita memahami bahasa Jepun walaupun sudah seminggu dia berada disana.Sedang Nita menyelak-yelak,wajah yang amat dikenalinya iaitu Hikaru Yaotome!Nita hanya memadang sayu muka yang amat mirip kepada cinta pertamanya iaitu Amir.Nita hanya memadang gambar-gambarnya sahaja kerana tidak faham akan bahasa Jepun.Tiba-tiba,Mizuki turun menandakan dia sudah hendak makan.Nita hanya buat selamba sahaja kerana sedang melayan perasaan rindunya terhadap Amir.Sedang Nita melayan perasaanya,Mizuki menepuk kuat bahu Nita."Oi!Kenapa kau tengok muka bakal suami aku tu lama-lama ha?!Kau nak cuba rampas ke??Berani kau nak rampas,aku tak bagi kau tinggal dekat rumah aku kang baru kau tahu"Mizuki bercakap sambil mencari bahan masakan yang sesuai untuk dimakan.Nita hanya mengeleng sahaja kerana sudah biasa dengan ugutan itu.Sebelum ini,Mizuki juga sudah berkata begitu tetapi tidak pernah pun dia menghalaunya keluar dari rumah itu.Dengan selamba Nita menjawab,"Aku bukannya nak rampas dia,aku tak minat pun dia tetapi aku tertarik dengan peribadinya dan juga kejayannya dalam bidang hiburan.Aku bukannya nak rampas your future husband pun"Nita mengeluarkan luahannya pula.Mizuki tercenggang apabila mendengar luahan Inggeris Nita itu.Di Jepun,penduduknya memang tidak fasih berbahasa Jepun kerana mereka memartabatkan bahasanya sahaja.Sesiapa yang fasih berbahasa Inggeris akan dikira hebat.Malahan,raja dan menterinya juga tidak fasih berbahasa Jepun.Oleh kerana itu,agak sukar sedikit jika hendak menetap diJepun kerana tidak akan mengerti bahasa Inggeris walaupun sudah berulang kali kita cuba untuk membuat mereka mengerti.NIta dengan laju memutar kembali ingatanya yang penduduk diJepun memang tidak mengerti bahasa Inggeris.Nita memukul kepalanya berkali-kali kerana tidak teringat langsung akan peringatan itu.Nita dengan pantas membetulkan kesilapannya."Ah!Aku tak cakap apa-papa.Abaikan apa yang aku cakap sebentar tadi.Abaikan sahaja"Nita hanya buat selamba dan berlalu ke ruang tamu untuk menonton tv sambil menjamu  mee segaranya itu.Selepas itu,Mizuki tiba dan memukul Nita.Kali ini dipehanya pula.Nita yang hanya berdiam diri itu cuba bertanya kepada Mizuki,"Mizuki,aku nak tanya kau apa yang dia tulis pasal Hikaru ini.Aku tak faham".Mizuki hanya tergelak sahaja."Dia cakap yang Hikaru ini sudah hendak cari pasangan hidupnya."Nita sedikit terkejut.Umurnya sama dengan umur Hikaru tetapi sudah hendak mencari pasangan hidup.Itu terlalu cepat!Sedang Nita mengelamun itu,Mizuki berangan-angan jika dia yang menjadi pasangan hidup Hikaru.Lelaki yang menjadi pujaan remaja Jepun itu.Selepas sesi menggelamunnya tamat.Mizuki berkata kepada Nita bahawa dia ingin ke kerja dahulu.Mizuki bekerja sebagai seorang akauntan dibank.Umurnya yang muda itu telah menyebabkan ramai akauntan dan pekerja lelaki tertarik akan kecomelannya itu.Sememangnya lelaki Jepun memang suka perempuannya yang comel.Itulah sebabnya suara wanita Jepun comel-comel belaka.Nita yang agak sedikit terkejut itu hanya menggeleng sahaja.Esok ialah hari yang ditunggu-tunggu olehnya dan seluruh remaja Jepun iaitu fanmeeting Hikaru Yaotome!Nita sudah bergegas kebiliknya apabila teringatkan peristiwa itu.Nita sudah membuka almari pakainnya dan mencari baju-baju yang sesuai untuk dipakainya di fanmeeting itu nanti.Tiba-tiba,Nita terhenti pencariannya apabila teringat akan sesuatu persoalan ini.Mengapa dia tidak sabar-sabar hendak ke fanmeeting itu?Mengapa dia harus mencari baju yang cantik-cantik sedangkan dia hanya ingin berjumpa dengan artis bukannya teman istimewa.Pencarian Nita terhenti dan Nita duduk di penjuru katilnya.Kemudian,Nita meneruskan kembali pencarian yang sesuai untuknya.Nita sudah tidak kisah akan segala persoalan itu.Nita sudah mencuba berbagai-bagai bajunya tetapi satu pun tidak sesuai.Kemudian,Nita mencapai beg duitnya dan baju sejuk untuk ke shopping mall mencari baju yang sesuai untuknya.Nita sudah menahan sebuah teksi.Sememangnya duit yang dibawa oleh Nita memang banyak kerana taraf keluarganya yang memang kaya itu.
                                  ------------------------_-----------------------
Setibanya Nita disebuah shopping mall yang popular di Jepun iaitu Namba Parks.Namba Parks sememangnya shopping mall yang lengkap dengan taman permainan dan tempat riadahnya.Nita berjalan masuk ke Namba Parks yang besar itu sambil matanya mencari-cari kedai atau butik yang sesuai untuk remaja.Nita berjaya menjumpai satu butik yang diberi nama 'Shibuhara Girls Shop'.Nita masuk dan dikejutkan dengan suara wanita Jepun yang bertanya baju apa yang dicarinya.Nita hanya menggelengkan sahaja kepalanya.Tiba-tiba Nita menjumpai baju yang sememangnya sesuai untuknya di fanmeeting Hikaru Yaotome.Baju itu jenis dress berlengan panjang yang disertakan dengan skirt pendek bersama kasut boot yang berwarna krim.Baju itu dikait dan ianya berwarna coklat dan skirtnya berwarna krim bercampur coklat.Boot itu berkrim dan comel.Nita memilih baju itu.Selepas itu Nita ke salun untuk membuat rambutnya pula.Rambutnya di buat curly straight wavy dan mempunyai rambut didepan dan diwarnakan dengan sedikit coklat hitam.Kemudian Nita ke bahagian aksesori untuk memilih stoking hitam untuk dipadankan dengan baju yang dibelinya tadi.Walaupun pegangan agama Nita tidak kukuh,tetapi Nita masih mengingati ajaran agamanya.Nita kemudiannya membeli skarf yang samar warnanya dengan bajunya itu dan membeli cekak yang mempunyai reben yang sememangnya berwarna coklat dan Nita membeli juga kot sejuk yang panjang tetapi comel.Tema Nita ke fanmeeting Hikaru nanti ialah coklat-krim! Semuanya sudah lengkap!Tinggal satu perkara sahaja iaitu ke fanmeeting  Hikaru!

Monday, March 14, 2011

Chapter 2

Nita menjerit dengan penuh keyakinan terhadap misinya itu!Tetapi,jeritannya yang nyaring itu terhenti kerana seseorang sudah menghalang untuknya menjerit dengan nyaring!"Mizuki"pendek sahaja Nita menjawab.Mizuki ialah rakan Jepun yang ditugaskan untuk menolong segala urusan di Jepun itu.Mizuki juga petah berbahasa Melayu kerana ibunya adalah berbangsa Melayu.Mizuki yang dari tadi hanya tidur kerana tidak langusng menyedari matahari sudah menyinari terganggu dek kerana suara jeritan nyaring yang mampu membuatkan telinga makin memerah!Mizuki memasuki bilik Nita dengan mukanya yang masam mencuka itu.NITA!!!!!!!!!!!!!Kali ini giliran Mizuki pula yang mengeluarkan suaranya yang comel itu!Sememangnya walaupun ibunya adalah Melayu tetapi Mizuki banyak mewarisi ayahnya yang memang asli Jepun itu.Suara Mizuki juga sama tarafnya dengan suara perempuan Jepun.Tidak kira sudah besar atau masih kecil,suara mereka tetap sama iaitu suara mereka yang ala-ala kartun comel yang mampu membuatkan mana-mana lelaki asing yang datang belajar atau melancong akan cair dengan kecomelan perempuan Jepun itu.Nita tersentak dengan laungan comel dari Mizuki itu!"Apa yang kau buat ni???Aku nak tidur pun susahlah!"Mizuki mula bercakap Melayu dengan sedikit loghat Jepunnya."Aku ganggu kau ke??"Nita menjawab seakan-akan tidak bersalah."Yalah!Kau tahu kan hari ini sahajalah aku dapat berehat sebab bos aku kasi cuti!Aku nak gunakan hari ini sebagai masa aku berehat.Dah lama sangat aku tak dapat tidur lama-lama macam ni!Dahlah bos aku yang tua kerepot lagi pendek tu bagi aku cuti sehari je dalam sebulan!Kau pula memekik macam orang kena histeria pagi-pagi yang memang dah terang ni!"Mizuki melepaskan gunung yang sememangnya sudah berapi itu kepada Nita."Oh!Baru aku tahu.Aku minta maaf sesangat.Manalah aku tahu kau cuti hari ini.Aku kan baru semalaman je kenal kau.Aku baru kenal kau macam mana aku nak tahu kau cuti ke tidak"Nita membela dirinya."Kalau ya pun kau ingatlah sikit ada orang lain yang duduk dalam rumah ni"Selepas itu,Mizuki kembali kebiliknya sambil diselimuti oleh selimut setebal-tebalnya.Nita hanya mengeleng-gelengkan kepalanya.Disebabkan Mizuki, Nita sudah terlupa misi nya tadi."Ish!Mizuki ni mengacau sahaja.Orang tengah seronok-seronok gembira ni,dia pula  yang mengacau!Aku tak bayar sewa bilik baru tahu!"Nita mendengus sambil mengata-gata soal sewa biliknya terhadap Mizuki,gadis jepun kacukan Melayu itu.
                                                 -------------------_-------------------
Selepas Mizuki sudah selesai menyegarkan kembali dirinya,dia turun kebawah untuk menikmati hidangan pagi yang mungkin disediakan oleh Nita.~Mungkin~.Setibanya Mizuki didapur,dia sudah mengagak apabila dapur itu tidak ada yang kotor atau tanda-tanda bahawa ianya telah digunakan.Mizuki naik kebilik Nita untuk bertanyakan Nita apa yang dimakannya pagi tadi.Mizuki mengetuk pintu Nita dengan sopan dan duduk ala-ala gadis Melayu diatas katil Nita."Hei Nita,apa yang kau makan pagi tadi??Aku nak!Aku dah lapar ni!"pantas sekali Mizuki bertanya.Nita yang dari tadi hanya menumpukan perhatiannya terhadap komputer beralih pandangan matanya."Aku makan mee segara yang aku bawa dari Malaysia.Kalau kau nak boleh,tapi kau kena kurangkan sewa bilik  bulan ni."Mizuki hanya mengiakan sahaja kerana perut nya memang sudah lapar!Sedang Mizuki leka mencari mee segara didalam beg plastik Nita yang mengandungi 30 peket mee segara itu,Nita memanggil Nita dengan suaranya yang penuh kehairanan."Mizuki,kau kenal tak Hikaru Yaotome???"
Nita bertanya ingin mendapat kepastian dari Mizuki."Hikaru Yaotome??!!!"Mata yang dari tadi hanya ada perkataan lapar sudah bercahaya apabila mendengar nama lelaki yang menjadi pujaan remaja Jepun disebut!"Hikaru Yaotome??!!!Siapa yang tidak kenal lelaki Jepun yang bakal berkahwin dengan aku tu???"Mizuki sudah mengibas-kibaskan rambutnya.Nita hanya layan sahaja dengan rakan yang baru dikenalinya itu."Kau nak tahu??Hikaru punya lakonan memang bernas,tip top!,dan mampu mencairkan hati ramai remaja Jepun!"Mizuki sudah memuji-muji bintang pujaanya itu!"Kau nak ikut aku pergi fanmeeting dia tak minggu depan???"Nita sudah mengajak Mizuki."Eh!of course!Aku nak ikut!Tapi kenapa tiba-tiba kau kenal dia ni??Setahu aku dia belum menjalankan promosi dia kat Malaysia lagi???"Mizuki sedikit kebingungan."Aku nampak dia kat tv tadi.Aku pun dah mula nak jatuh hati kat dia ni!"kata-kata Nita sedikit membuatkan Mizuki menampar kuat bahunya.Nita hanya tersenyum apabila dia mempunyai teman untuk ke fanmeeting itu nanti.Dalam pada itu dia juga ingin benar merenung lama mukanya yang memang seiras Amir.Orang yang telah mebuatkan Nita merasai cinta itu sangat bernilai.Tetapi,cinta pertama ibarat cinta yang Nita tidak akan menggantinya dengan sesiapa pun. Selepas itu,Nita bertanya lagi kepada Mizuki."Kau tahu cerita atau drama apa yang pernah dilakonkan olehnya????"Nita bertanya."Mestilah aku tahu!Lakonnya yang paling tip top adalah Code Blue.Lakonannya memang kool dalam cerita itu!"Mizuki sudah menerangkan dengan terperinci tentang lakonan Hikaru didalam cerita itu!Lalu dengan pantas Nita menaip Code Blue dilaman utube.Mata Nita tidak lekang memandang komputer dari pagi hingga matahari mula menjatuhkan dirinya.Nita ingin mengetahui apa yang hebat sangat tentang Hikaru sebelum ke fan meeting nya pada minggu hadapan!

Sunday, March 13, 2011

Chapter 1

Matahari mula menyinari pagi.....orang-orang yang nyenyak tidurnya dibuai mimpi mula mencelikkan matanya.Mengeliat perkara pertama yang dilakukan sebelum melangkah ke bilik mandi atau lebih disenangi dengan panggilan bilik air.Tapi ianya berlainan bagi seorang yang memang asing dengan negara ini.Negara yang baru dia jejakkan kaki.Negara yang baru dia tiba dalam 3 jam yang lalu.Nur Nita Muhd zahid.Itulah nama bagi orang yang mulai mengenali negara yang asing baginya itu iaitu Jepun.Memang benar bahawa matahari terbit di negara Jepun dahulu.Tapi tidak pernah Nita menyangka bahawa akan begitu cepat matahari menyinari kehidupan penduduk jepun.Di malaysia,jam 7.00 pagi baru matahari menyinari berjuta penduduk malaysia.Tetapi di Jepun 4.00 pagi!Matahari yang memang menyakitkan matanya itu menyinari tidurnya yang begitu lena dibuai mimpi.Ah!Sungguh tidak adil.Jika dia tahu akan terjadi begini rupa,pasti dia tidak akan memohon untuk belajar di Jepun.Pasti dia akan belajar di Eropah,Perancis atau di Malaysia sahaja.Tetapi,disebabkan keinginan dirinya yang menginginkan sijil yang baik,dirinya telahpun terjebak dengan budaya Jepun yang semamangnya bangun awal.Ah!Mengapalah ini terjadi terhadap dirinya.Sungguh tidak disngka langsung.Lalu,Nita dengan muka yang marah dicampurkan mengantuk bangun dari katil dan mencapai tuala yang disangkut  di penjuru blik itu.Nita menglangkah kebilik air dengan tidak bermaya seperti orang yang tidak makan selama sebulan!Nita melangkah masuk dan mencapai berus gigi yang terletak didalam gelas dan mencapai ubat gigi.Nita memberus giginya yang sudah putih itu sambil menghadap cermin yang mencerminkan mukanya tanpa sebarang makeup.Selepas itu,Nita membasuh mulutnya yang sudah diberus itu dengan air yang bersih dan membasuh mukanya.Selepas itu,Nita keluar dari kamar mandi itu dan mengenakan pakaian.Memang Nita sudah dapat mengagak bahawa suasana pagi di Jepun lebih sejuk berbanding air-cond yang terletak dibliknya di Malaysia itu.Nita turun ke dapur untuk mencari bahan yang boleh dimakannya atau dimasak.Tetapi kosong.Tiada apa yang boleh dimakan.Perutnya  sudah pun berkeroncong .Nasibnya baik kerana dia telah pun membeli 30 peket mee segera sebagai makanan untuknya selama 3 bulan di Jepun itu.Lantas Nita mengambilnya dan membancuhnya dengan air panas.Sementara menunggu 5 minit,Nita menjenguk keluar ke tingkap itu.Wah!Sejuknya!Itulah kata-kata yang mebuatkan Nita menutup kembali tingkap itu.5 minit telah berlalu.Nita mencapai sudu dan mencapai mee segera yang telah siap tetapi hanya perlu ditambah perisanya sahaja.Nita dengan segera  keruang tamu untuk menonton televisyen.Nita mencapai remote control yang berada dihadapannya itu.Nita menekan segala saluran yang berda di Jepun tetapi semuanya bahasa Jepun!Ah!Ianya begitu menyesekkan!Tiba-tiba,seorang lelaki jepun yang mukanya persis dengan orang yang amat disayanginya iaitu Amir!Nita membiarkan saluran itu.Lalu dengan cepat Nita mencapai mi segaranya itu dan meyuapkan kemulutnya.Nita memerhati warga Jepun itu dengan mata persis seperti harimau yang sedang memerhati mangsanya untuk dimakan.Nita memerhati setiap anggota badan lelaki Jepun itu.Semuanya sama!Tidak satu pun yang tidak sama kecuali gaya rambutnya yang sama seperti rambut Animax.Memang komik-komik Animax berasal dari Jepun.jadi tidak hairanlah gaya rambut lelaki disini sama dengan Animax mereka.Nita hanya dapat mengenali lelaki itu apabila die memperkenalkan dirinya di dalam bahasa Jepun.Nita memahaminya sedikit kerana Jepun pernah menjajah negaranya suatu ketika dahulu.Lelaki itu memperkenalkan dirinya,"Konnichiwa!Kiharu des!"perkataan itu mebuatkan Nita tertarik dengan lelaki yang bernama Kiharu itu!Sungguh tidak disangka akan ada orang yang persis mukanya seperti Amir.Orang yang mati akibat ditikam oleh Haikal!Sehingga sekarang Nita masih tidak bisa memaafkan Haikal untuk kesalahnnya itu!Nita sekarang mempunyai satu lagi misi selain belajar iaitu ingin mengetahui  lebih lanjut tentang lelaki yang bernama Kiharu itu.Ya!Itulah impiannya sekarang.Tidak kira apa yang berlaku,misi ini harus dilaksanakan!Lalu dengan segera,Nita meletakkan mee segaranya itu dan berlalu ke tingkat atas iaitu biliknya untuk mencapai komputer ribanya.Komputer dihidupkan dan dengan gaya flash,Nita menaip nama Kiharu.Bermacam-macam Hikaru yang keluar kerana Nita tidak mengetahui nama panjangnya.Tetapi ,Nita dapat mengenalinya apabila dia mejumpai gambar yang sama seperti apa yang dilihat di kaca tv itu dan sama seperti wajah Amir.Lalu,Nita menklik pada gambar itu dan mendapati nama panjangnya ialah Hikaru Yaotome.Nita masih lagi mencari maklumat Hikaru di internet.Selepas itu Nita berjaya menjumpai biodata Hikaru dan alangkah bahagianya Nita apabila Hikaru lahir ditahun yang sama dengannya iaitu 1990!Ah!Sungguh tidak disangka.Nita juga mendapat sedikit maklumat bahawa Hikaru ialah pelakon lelaki Jepun yang amat popular dengan lakonanya yang amat menagagumkan!Hikaru juga pernah beberapa kali memenangi pencapaian yang amat mengagumkan peminat-peminatnya!Nita tercengang apabila melihat lelaki Jepun itu masih tidak berubah rupanya seperti Amir.Nita terbaca suatu notis dibawah sekali.Nita membacanya dengan tekun sekali.Nita dapat mengenalinya apabila segala ayat Jepun itu ditukarkan ke bahasa Ingeris.Nita sudah mendapat idea.Dia akan kesana pada minggu hadapan untuk sesi fanmeeting dengan Hikaru.Disitu Nita sudah mepunyai rancangannya yang tersendiri.Dia akan kesana walau dengan apa cara sekalipun walaupun terpaksa berasak-asak di sana!Itulah misinya!

YEAY!!!!!

Assalam sumew...akhirnyew dpat gak aku bkk blog aku nie....aku dh lmew x update blog cuz aku lpew passwird die!!HUAAAAA!!!!!nseb baek dpat bkk blig klau x....trpaksew wat yg brunyew!!Abislah klau aku lpew password aku...so adew owang dh mrh sbb aku x dew citer bru~Tpi kowang x nk gi aku idea~Camnew aku nk wat.....tpi aku dh adew satu citer yg mnarik tuk dikongsi ngan korunk sume...just wait ha~but nie adew 4th chappter only...aku msih dlm keadaan merngka agi but....nnti klau dh siap merangka aku akan tulis ye.....wah2~akhirnyew...tibe jgk saat2 yg ditunggu2 iaitu CUTI!!!tapi.......adew bnyak kejew skool la~tu yg x skew tu~ala.....mlas tullah nk wat!Tpi nk wat camnew dh nmew pown bdx skool kan....trpakselah wat~klau x wat ckgu naek mnyak kan~mampus aku camtu~tpi nk diwat iter....korunk sumew tunggu jew la aku nyew citer yg akan datang~

Saturday, March 5, 2011

Hey!Hey!Hey!:)

Hai everyone!
wah~nampaknya aku dh upgrade cket akunyew blog nie...aku juga ada tulis sebuah cerita tapi macam tak dapat sambutan sbb cerita tu tak adalah best sngt!ok!Aku dh buat welcome to my page...n some animated pics n also aku nyew name!!Wah~bnyak dah perubahan yang aku dh wat dripada blan satu ari tu!Mase aku mlew2 wat blog nie....trsngatlah bruk!Bruk sesangat!Sampai aku pown mlas nk bkk...tpi lpas aku bukak blog owang crik backgrounds,musicn also pic yg cntek...akhirnya terhasil ini...maybe lpas nie aku akan buat lbih bnyk pembaharuan dan tngok cntoh2 blog owang yg aku follow!!!!Hahaha~nmew pown nak blog nmpak cntek kan~Aku skrang tngh blajar camnew nk wat nie...nk wat tu...bnyak yg aku nk blajar...sbb aku nk bagi yg trbaek kpda orang yg membuka blog aku nie!!!Brulah owang rsew brsemangat nk tngok blog aku!0wag pown sukew tngok blog aku sbb lagu die best!So...klau kowang nk comment psal blog aku...kowang comment dkat chatbox kt situ.....tulislah bermacam-macam yg kowang rsew aku knew ubah~Komen negatif pown aku terima!Sbb mmg adew owng yg kadang2 x skew ngan blog aku nie~Jdi aku akan  terima apa-apa komen korang...aku jgk nk wat cerita baru lpas cerita nie...tpi msih dlm merangka~Jdi kowang tnggulah ye!

5TH chapter

          Pada ketika aku hampir terbunuh itu,dalam fikirn terfikir yang bagaimana kau nak tinggalkan dunia ini sedangkan hubungan keluargaku tidak sembuh!Aku tak nak tinggalkan dunia ini!Aku tak nak dan semakin aku tak nak itu orang yang aku mulai sayang datang kepadaku dan......
Amir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Haikal!Kenapa kau bencikan aku dengan Amir???Aku tak pernah kacau kau selama kita berada di sekolah menengah ini!!!!Jangan tikam aku Haikal!Aku sayangkan kau tapi sebagai kawan!Tak lebih dari itu!"
"Ah!kenapa kau baru nak cakap kau sayangkan aku walaupun sebagai kawan!Aku tak akan maafkan kau untuk apa yang engkau buat selama ini!Tidak akan!"
Tiba-tiba seseorang menendang pintu itu dan orangnya ialah Amir!
Dengan wajah yang sangat 'kool'...dia muncul dengan tidak berkaca mat...rambutnya yang pendek ibarat penyanyi Jepun!
"Baik kau lepaskan Nita aku!Aku tak akan maafkan kau kalau kau berani tikam dia dengan benda yang aku tersangat benci itu!"

"Hei!Siapa Nita engkau ha??!!!Nita tak pernah lafazkan yang dia suka kau pun!!!Kau jangan nak merepek!"
"Kau diam Haikal!Aku yang panggil dia berdasarkan kata hati aku!Aku menjerit nama dia dalam hatiku sejak dari tadi!Aku juga dapat rasakan aku akan sayangkan dia lebih dari aku sayang kau!"
Tak guna punya perempuan!!!!!!!!
Dengan tiba-tiba Haikal menyerang dan Amir menghalang dan....
Auhhhhhhh!Nita!Tolong aku NIta!
Amir ditikam dan darahnya yang pekat itu keluar mencurah-curah seperti air paip dan aku memang tak sanggup tngok keadaan itu!
Amir!!!Kenapa kau buat camtu??Benda ini akan buat kau mati!
NIta...walapun aku tak pernah lafakan ini...Aku teramat sukakan kau pda pertama kali kita bertemu!Ketika itu aku rasa kau teramat lah baik .Aku nak jumpa kau sebab hari ini sebab aku hendak bagi kau ini."
Melihat benda yang akan dia beri itu~Hatiku terasa pedih kerana selama aku dan dia berada di sekolah ini dia hanya mengambil gambarku dan dia juga mengambil gambar ketika aku berlatih,makan dan segala-galanya.Aku memang diperhatikan oleh dia.
Aku menyelak gambar itu satu persatu dengan hati yang amat pilu!Aku tidak sangka dia begitu sukakn aku sehingga begini sekali!
Nita~Suara amir yang hampir-hampir tiada itu menyuara kembali.
"Kau tolong beritahu keluarga aku yang aku tak akan berjumpa dengan diaorang lagi.Aku amat sayangkan mereka semua.Gambar-gambar ini,kau tolong simpan kerana aku ambil gambar ini untuk hari jadi kau pada hari ini."
Ha??!!!Hari jadi aku??Tapi.....aku tidak ingat langsung hari ini hari jadi aku!Kenapa tiada sesiapa yang mengingatkan aku tentang ini!
"Nita~ingat satu benda yang sangat berharga ini.Aku amat sayangkan kau kerana kau telah membuat aku merasai bagaimana rasanya menyukai seseorang dengan bersungguh-sungguh.
Terima kasih kerana muncul ketika itu.Terima kasih kerana sudi hador kepadang hari ini dan terima kasih kerana kau membalas perasaanku.Terima kasih untuk segalanya-galanya."
Kepala yang aku pegang tadi tertutup matanya dengan linangan air mata dan matanya tertutup dengan rapat!Amir!!!!!Jangan tinggalakan aku!!Amir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haikal tadi masih trauma kerana orang yang dibunuhnya ialah orang yang aku amat sayang dan aku tak akan memaafkan dia untuk itu!
        Seminggu kemudian.....
"Nita~janganlah termenung lagi.Yang dah pergi itu kau lupakan dan sedekahkan banyak-banyak al-fatihah.Kau sayangkan dia dan dia sayangkan kau.Kalau  kau macm ini roh Amir tak akan tenteram."
              Gambar yang diberi oleh Amir masih aku simpan.Walaupun memori aku hanya sikit bersamanya....tetapi kepergiannya amat pilu!Aku tak akan maafkan Haikal kerana dia telah mengambil orang yang aku amat sayang!Amir.......mengapa engkau selalu buat aku tertanya-tanya tentang perasaan??Aku tak pernah sangka yang aku akan kehilangan kau dengan begitu mudah!Aku bencikan takdir yang begini!
           Didalam kelas sekarang.....
Termenung kepadang yang pernah menjadi saksi aku datang untuk Amir dan Amir dibunuh oleh Haikal.Haikal sekarang ini ditempatkan di sekolah budak jahat dan sebelum dia pergi kesana aku meminta maaf darinya dan dia juga meminta maaf dariku.Tetapi aku tak akan maafakan dia!Sampai bila-bila tak akan!
                          Amir....walaupun engkau tiada didunia yang amat aku benci sekarang.Aku tetap akan teruskan hidup ini kerana aku hendak mencapai cita-citaku...aku tidak mahu jatuh cinta kerana aku masih bercinta dengan kau..Amir~Amir bagaimana kau sekarang..Aku masih dilamun cinta dengan kau kerana aku amat saangkan kau.Amir.....aku tak akan lupakan.
Loceng berbunyi dan keluar dari kelas.......
Tiba waktu rehat.... 
   Amir...selamat tinggal~
                                        -The End-





4TH chapter

       Walaupun engkau tidak menyediakan ayat yang manis seperti gula tetapi aku masih dapat merasakan detik-detik ketika bersama walaupun sudah beberapa bulan kau meninggalkan ku.
"Eh!!!!Amir hantar surat dekat kau!Dia minta kau datang dekat padang esok!Wah!Beraninya Amir ini.Aku rasa dia memang suka dekat kaulah.Kau pergi jelah jumpa dia kat padang esok.Kalau kau tak nak datang biar aku yang datang".
"Asal pula kau yang hendak datang!Aku yang terima surat ini bukannya kau.Aku memang akan datang esok jadi aku nak sedikit tips dari korang semua iaitu tips BERPAKAIAN!Aku nk pakai macam mana kalau nak jumpa dia??Aku pun tidak tahu."
"Alahai si Nita kita ini.Kata tak nak 'kapel'tapi nak juga tips tu.Ala...kau tak payah pakai cantik-cantik sebab dia nak jumpa kau dekat padang bukannya dekat restoran pun."
"Alahai kau ini Alia...tahulah kau cemburu dengan aku!Tak payahlah nak lunturkan semangat aku ini.Tapi memang betul pun aku memang tak payah nak minta tips korang jadi tak payah bagi aku apa-apa tips.Aku nak jadi diri aku bila jumpa dia."
"HA!Itu barulah Nita kita!"
Bergelak-ketawa dengan daun yang berguguran di padang.Baru aku tahu inilah perasaanya pabila seseorang itu diajak keluar.Memang bahagia!Tapi adakh pertemuan aku esok akan berjalan dengan lancar????
      Esoknya...selepas tama persekolahan...Di padang~
Berjalan dengan perlahan-lahan sambil mata melilau mencari Amir.Orang yang ingin bertemu denganku.Tiba-tiba,perasaan takut mula hinggap kerana rasa seperti ada seseorang dibelakangku.Adakah Amir cuba menakutkan aku???Adakah Amir ingin memberi kejutan kepadaku???PAP!!!!!!!!!!Sesuatu hinggap dimuka ku!Ini memang bukan Amir atau dia!Tetapi aku berharap ianya bukan Amir kerana Amir terlalu baik dan pasti dia tidak sanggup berbuat begini!
Tiba-tiba mata aku terlelap dan aku dibuai mimpi sehinggalah aku tersedar.
     Di bilik kosong...berada diatas kerusi dengan tangan diikat dan mulut ditutup dengan kain.Adakah aku masih bermimpi??Mengapa aku disini???Aku buat siapa sakit hati sehingga aku diperlaku sebegini!Tiba-tiba seseorang memutar tombol pintu dan masuk dan orangnya.....Haikal!
Haikal ialah orang yang pernah menyukaiku ketika aku sekolah rendah sehingga sekarang.Dia juga sudah beberapa kali ingin 'kapel'denganku.Mungkin dia ingin membalas dendam.Jangan-jangan dia memukul Amir kerana dia ingin berjumpa denganku di padang.Tapi bagaimana dia tahu!Adakah dia mengitip Amir atau aku!
"Haikal!Kau...kenapa kau buat aku begini??Apa salah aku pada kau???Kau nak membalas dendam padaku sebab aku tak pernah nak terima perasaan kau itu???
Pada ketika ingin sahaja aku menjerit nama Amir!Tapi aku tidak berani kerana mukanya terlau menakutkan!
"Kau buat aku merana Nita!Aku sukakan kau sejak sekolah rendah!Tapi bila aku hantar surat ingin berjumpa dengan kau...ada kau datang???TIDAK~Kau malah melaporkan kepada cikgu sehingga aku disebat,dipukul cikgu kerana kelakuan aku!Tapi aku tetap sayangkan kau dan aku nak lindungi kau.Ketika kau balik tempoh hari,aku yang memerhatikan kau.Selama ini aku yang memerhatikan kau bukan Amir!Budak itu memang tidak tahu sejarah aku dengan kau!Aku tak akan biarkan kau bersama dengan dia!Sekarang ini kalau kau nak dengan Amir juga.....aku akan beri peluang iaitu kau akan bersama dengannya didalam kubur!Aku akan tamatkan riwayat kau dengan hanya satu tikaman!Dan kau akan lenyap!Aku akan lupakan kau dan Amir akan aku bunuh selepas kau!HAHAHAHA!Inilah akibat apabila kau menolak cintaku!"
Mengeluarkan pisaunya dan dengan perlahan-lahan mendekatiku dengan senyuman sinis!Senyuman yang aku memang benci!Aku memerlukan seseorang iaitu Amir!Tolonglah selamatkan aku!AMIR!!!!!
                                                                                                                    To be continued......






Friday, March 4, 2011

1St chapter~

ISNIN.......
"Ah!kanapalah emak tak kejutkan aku 6pagi tadi....aku dah lambat kesekolah!
alamak bas dah nak terlepas!baik aku cepat!"
Aku Nita atau nama sebenarku Nur Nita binti Muhd Zahid.
berumur 16 tahun dan bersekolah di SEK.MEN.SERIMINANTI
sebuah sekolah dengan nam yang memang klasik...
pada tahun lepas aku menduduki PMR atau lebih dikenali sebagai PENIALAIN MENENGAH RENDAH...aku antara pelajar yang terbaik "result"untuk PMR...
tetapi pada hari ini....
           Di pintu kelas.....mengetuk pintu dan memberi salam"ASSALAMUAILAIKUM CIKGU....maaf saya bangun lambat cikgu...."pergi ke tempat duduk dan duduk di belakanglah juga....termenung....mengingati kembali sesuatu peristiwa yang membuatkan aku tak akan melupakan si Dia.......
     Sehari selepas habis nya PMR......
Di dalam kelas........
"Hei Nita apa yang kau nak buat lepas PMR ni???"
"Aku rasa aku nk duduk rumah je kot...."
"Apalah ko ni.....kitaorang nak pergi 'blind date' ngan budak sekolah lain...kau betul nak duduk rumah je???
"H'ah.....aku rasa aku tak nak lah 'kapel' ni...aku sekarang ni nak fokus dekat SPM lak....
"Apalah ko ni....lepas PMR terus nak fokus dekat SPM lak..."
          Pada saat dan minit itu aku tidak sedar yang sebenarnya kata-kata dan pergerakan aku sentiasa diperhatikan oleh seseorang yang aku memang tidak kenal...ibarat'stalkerku'
"Hei Nita kitaorang balik dulu....jumpa esok!"
"Yea~jumpa esok....."

3RD chapter~

AH!Amir???bukan ke itu lelaki yang aku langgar semalam???Dia akan masuk sekolah ini???
"EH!Nita menggalamun je kau ni.Kenapa??Teringat lelaki yang bernama Amir tu ke??Kau pernah jumpa ke dengan die???"
Tersedar dari lamunan setelah dicubit oleh rakan.
"EH!Tak adalah.Aku just teringat yang aku (memikir alasan)...aku kena baca buku!Ha!Baca buku...aku baca buku dulu."
"Aduhai kau ini,dah lah tu...PMR dah lepas.SPM lama lagilah.ISH2"
Cikgu melangkah masuk.Semua murid duduk ditempat masing-masing dan mula bermain teka-teki kerana seorang murid lelaki yang berkaca mata mengekori langkah cikgunya.Ketua kelas mula menjerit memecahkan bisikan yang mula memekak didalam kelas'BANGUN!SELMAT PAGI CIKGU!'kata yang mmpu membuatkan kita rasa seperti gorilla menjerit!!Cikgu mula berkata"Selamat pagi semua.Duduk.Baiklah hari ini ada seorang murid yang bernama Amir Zahir bin Arshad Muhd akan mengikuti kita belajar selama setahun atas sebab keluarga.Jadi perkenalkan diri kamu Amir"
Berdiri dihadapan dan mula berkata-kata.Setelah itu ketempat duduk yang betul-betul berada disebelah Nita.Dengan muka yang tebal,Nita menyapanya"Hai,ingat saya?NIta?WAH!macam takdir kita berjumpa semula kan???"
"Ah!macam takdir."
   Waktu rehat.....
"Eh!korang nak tahu ada orang tengah dilamun cinta.Namanya Nitalah~!"
"Merepeklah kau ini Alia!Tak ada maknanya!"
          Walaupun aku yang menyapanya dahulu tetapi tidak aku sangka pada petang itu akan berlaku perkara begini.Tetapi aku tetap bahagia kerana aku tidak pernah merasai pengalaman yang begini iaitu.....
        Pada petang itu selepas waktu latihan......
Pergi ke bilik persalinan untuk berehat dan menyejukkan badan.Mencapai beg dan sesuatu terjatuh dari beg iaitu SURAT CINTA!Ah!Tak pernah benda ini terjai padaku.Mengambil surat itu dan membacanya.
              Hi Nita!Maybe awak ingat ini adalah surat cinta.Tapi ianya memang surat cinta.Walaupun saya tidak berani meluahkannya tetapi saya dapat memberi awak surat ini.Jadi saya sebenarnya tidak tahu hendak tulis apa.Jadi saya nak ajak awak datang kepadang sekolah esok selepas sekolah.Kalau awak nak saya akan tunggu.Kalau tak nak saya akan tunggu sehinggu 7malam. 
                                                                                                                                 yang benar
                                                                                                                                        AMIR
        Ketika itu hatiku tergelak memikirkan tindakannya itu tetapi ianya memang berani kerana seorang yang terpelajar seperti dia akan memberi surat cinta kepada perempaun yang dia suka.AH~Amir kau selalu buat aku rasa macam seorang yang sangat bertuah didunia.





2ND chapter~PERTEMUAN

Yea~jumpa esok.
Berjalan keluar dari pintu pagar sekolah tanapa sebarang reaksi.Hanya reaksi yang membosankan sahaja tetapi pada saat itu tak siapa tahu itu adalah perjumpaan pertama dengan si dia.
        Pada saat itu aku tak pernah sangka muka aku yang buruk itu diperhatikan oleh seseorang dan perjumpaan aku itu akan mengubah hidup aku dan orang itu yang akan membuat aku merasai cinta pertama hidupku.
Berjalan tanpa apa-apa sangkaan apa yang akan berlaku selepas ini.
BOKK!!!!!
Buku-buku bertaburan dan cermin mata patah kepada dua.
"AH!Maafkan saya!Saya tidak sengaja,awak tidak apa-apa??Memerlukan bantuan??Atau awak nak saya ganti rugi cermin mata atau basuh baju awak yang sudah kotor ini dek kerana terjatuh di atas lumpur???"
Lelaki berkaca mata menjawab"Ah...saya tidak apa-apa.Awak yang seharusnya pulang dengan segera kerana hari sudah semakin petang.Bahaya pulang lewat kerana awak itu perempuan.Takut ada sesuatu berlaku".
"Oh!kalau begitu saya minta maaf yang sangat-sangat.Saya mengelamun tadi.Anyways...saya Nita dan awak???
"Saya Amir."pendek sahaja menjawab.
"OH!Amir.Amir saya mohon maaf atas kemalangan ini.Saya tak sangka akan terlanggar seseorang.Kalau begitu saya pulang dahulu."
BYE!
     Mengapa??Mengapa aku tidak menyangka dialah orang yang memerhati aku pada ketika di sekolah dan juga ketika aku pulang.Maka bermulalah hidup aku yang bermula dengan gembira dan berakhir dengan sedih.
Masuk kebilik dan mandi selama 15 minit dan pergi keruang makan untuk makan.Mengangkat kerusi dan duduk.Makan tanpa sesiapa pun yang bercakap.Alangkah bosannya~
Masuk kebilik,membaca buku,solat dan tidurpada 10 malam.
   Esoknya...
Jam loceng bergetar menunjukkan 6pagi.Bangun dan terus mencapai tuala dan mandi.Solat dan mengambil sarapan dan pergi kesekolah tanpa menyalam kedua ibubapa.Itulah kehidupan seharianku.Ibu bapa ku sudah tidak sefahaman sejak dari syarikat ayahku hampir bankrup dan kerana itu aku idak pernah menyalam kedua ibu bapaku.Disekolah sahajalah aku dapat merasai bahagianya
"EH!Korang semua nak tau ada murid baharu akan masuk.Nama dia Amir.Aku dengar dia itu murid palig pandai disekolah dia.Aku tak tahu apa yang akan berlaku kalau dia masuk sekolah ini dan dia sama kelas dengan kita."
"Amir??Lelaki yang aku langgar semalam.Dia akan masuk sekolah ini?"
     Pada ketika itu tidak pernah terlintas dihatiku ku akan menyintai lelaki yang bernama Amir itu.Mengapalah aku tidak menyedari itu!??
                                                                                                                                  To be contunied......                         









Wednesday, March 2, 2011

Hallo....Hallo...

hallo....how r u guyz.....
wow~so long x bkk blog nie yea.....
reason~
sbb mlas sngat nnk bkk.....
sbb adew peksew mnggu nie...
ok.... our life first!
tahu x dkt dunia adew owang yg lbih kcian dri owang miskian..fakir miskin...owang yg cacat....
tpi sapew ek???
um...cbew kowang tkew???
owang nyew ialah.....
NABI kitewlah...
MUHAMMAD S.A.W...
baginda sowang insan yg sngat mulia dimate sumew makhluk didunia nie....
nk tau x apew yg mmbuatkan die kcian....
mstilah kowang sumew dh tau kan~.....
kowang tau x....spanjang 9 blan AMINAH.....mengandungkan nabi.....
die x prnh rsew pnng atau muntah2....
saat2 die hndak mlahirkan nabi.....
die tlah mndapat mimpi....
adew empat wanita di setiap penjuru kamarnye....
sngat bercahaya.....wanita itu berkate...
"anak mu akn mnjadi pemimpin"
dan dngn serta merta lahirlah nabi dnga snang...
nabi klaur seperti gelongsor...aminag tidak merasai kesakitan  walau sedikitpown....
dan kemudian pembantuyew iaitu(nmew x ingat sngat tpi perempuan)
ms0k n trkejut blew nmpak bayi lelaki yg sngat comel disamping aminah....
die trkejut bagaimane aminah melahirkan anaknyew tanpe bantuan sesapew???
lalu segera pembantunyew memanggil.....ABU TALIB...bapa mertua aminah....
abu mutalib jgk hairan dngan kelahiran nabi...
tetapi abu talib segera mendukung dan membawanya mengililingi kaabah~
iaitu tawaf...sesudah itu abu talib membawa pulang nabi....
abu mutalib juga bercadang ingin memberi nme nabi dngan AHMAD...tetapi adew cadangan yg menyebut MUHAMMAD...dan dngan itu trjadilah MUHAMMAD...KEKASIH ALLAH ~
nabi amat berharga di mata ALLAH...nabi ttp kental walaupown die tidak mempunyai ibu dan bapa....tidak mndapat kasih sayang ibu dan bapa....hanya ibu susuan dan bapa saudara.....
hanya mampu menerima takdir ALLAH...dicemuh walaupown nabi tidak mempunyai kecacatan...
dihina walaupown nabi saudagar yg berjaya dan tidak fakir atau miskin...
walaupown hidup kite hrus mmbantu orang sebegitu...
tetapi apabile diingatkan bagaimana seksanye hndak menyampaikan ISLAM!!!!
ingat.....klau hndak tau psal keadaan aminah mengandungkan PENYAMPAI ISLAM~...
belilah..."AMINAH BUNGA KAUM QURAISY"oleh EZEE RAHMANI..
SEKIAN~

bukunyew...dri sudut tpi.....


dri sudut dpan.....~