BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

AFTER HEAR STORY..MUST FOLLOW!

Saturday, March 5, 2011

4TH chapter

       Walaupun engkau tidak menyediakan ayat yang manis seperti gula tetapi aku masih dapat merasakan detik-detik ketika bersama walaupun sudah beberapa bulan kau meninggalkan ku.
"Eh!!!!Amir hantar surat dekat kau!Dia minta kau datang dekat padang esok!Wah!Beraninya Amir ini.Aku rasa dia memang suka dekat kaulah.Kau pergi jelah jumpa dia kat padang esok.Kalau kau tak nak datang biar aku yang datang".
"Asal pula kau yang hendak datang!Aku yang terima surat ini bukannya kau.Aku memang akan datang esok jadi aku nak sedikit tips dari korang semua iaitu tips BERPAKAIAN!Aku nk pakai macam mana kalau nak jumpa dia??Aku pun tidak tahu."
"Alahai si Nita kita ini.Kata tak nak 'kapel'tapi nak juga tips tu.Ala...kau tak payah pakai cantik-cantik sebab dia nak jumpa kau dekat padang bukannya dekat restoran pun."
"Alahai kau ini Alia...tahulah kau cemburu dengan aku!Tak payahlah nak lunturkan semangat aku ini.Tapi memang betul pun aku memang tak payah nak minta tips korang jadi tak payah bagi aku apa-apa tips.Aku nak jadi diri aku bila jumpa dia."
"HA!Itu barulah Nita kita!"
Bergelak-ketawa dengan daun yang berguguran di padang.Baru aku tahu inilah perasaanya pabila seseorang itu diajak keluar.Memang bahagia!Tapi adakh pertemuan aku esok akan berjalan dengan lancar????
      Esoknya...selepas tama persekolahan...Di padang~
Berjalan dengan perlahan-lahan sambil mata melilau mencari Amir.Orang yang ingin bertemu denganku.Tiba-tiba,perasaan takut mula hinggap kerana rasa seperti ada seseorang dibelakangku.Adakah Amir cuba menakutkan aku???Adakah Amir ingin memberi kejutan kepadaku???PAP!!!!!!!!!!Sesuatu hinggap dimuka ku!Ini memang bukan Amir atau dia!Tetapi aku berharap ianya bukan Amir kerana Amir terlalu baik dan pasti dia tidak sanggup berbuat begini!
Tiba-tiba mata aku terlelap dan aku dibuai mimpi sehinggalah aku tersedar.
     Di bilik kosong...berada diatas kerusi dengan tangan diikat dan mulut ditutup dengan kain.Adakah aku masih bermimpi??Mengapa aku disini???Aku buat siapa sakit hati sehingga aku diperlaku sebegini!Tiba-tiba seseorang memutar tombol pintu dan masuk dan orangnya.....Haikal!
Haikal ialah orang yang pernah menyukaiku ketika aku sekolah rendah sehingga sekarang.Dia juga sudah beberapa kali ingin 'kapel'denganku.Mungkin dia ingin membalas dendam.Jangan-jangan dia memukul Amir kerana dia ingin berjumpa denganku di padang.Tapi bagaimana dia tahu!Adakah dia mengitip Amir atau aku!
"Haikal!Kau...kenapa kau buat aku begini??Apa salah aku pada kau???Kau nak membalas dendam padaku sebab aku tak pernah nak terima perasaan kau itu???
Pada ketika ingin sahaja aku menjerit nama Amir!Tapi aku tidak berani kerana mukanya terlau menakutkan!
"Kau buat aku merana Nita!Aku sukakan kau sejak sekolah rendah!Tapi bila aku hantar surat ingin berjumpa dengan kau...ada kau datang???TIDAK~Kau malah melaporkan kepada cikgu sehingga aku disebat,dipukul cikgu kerana kelakuan aku!Tapi aku tetap sayangkan kau dan aku nak lindungi kau.Ketika kau balik tempoh hari,aku yang memerhatikan kau.Selama ini aku yang memerhatikan kau bukan Amir!Budak itu memang tidak tahu sejarah aku dengan kau!Aku tak akan biarkan kau bersama dengan dia!Sekarang ini kalau kau nak dengan Amir juga.....aku akan beri peluang iaitu kau akan bersama dengannya didalam kubur!Aku akan tamatkan riwayat kau dengan hanya satu tikaman!Dan kau akan lenyap!Aku akan lupakan kau dan Amir akan aku bunuh selepas kau!HAHAHAHA!Inilah akibat apabila kau menolak cintaku!"
Mengeluarkan pisaunya dan dengan perlahan-lahan mendekatiku dengan senyuman sinis!Senyuman yang aku memang benci!Aku memerlukan seseorang iaitu Amir!Tolonglah selamatkan aku!AMIR!!!!!
                                                                                                                    To be continued......






0 comments: