BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

AFTER HEAR STORY..MUST FOLLOW!

Saturday, March 5, 2011

5TH chapter

          Pada ketika aku hampir terbunuh itu,dalam fikirn terfikir yang bagaimana kau nak tinggalkan dunia ini sedangkan hubungan keluargaku tidak sembuh!Aku tak nak tinggalkan dunia ini!Aku tak nak dan semakin aku tak nak itu orang yang aku mulai sayang datang kepadaku dan......
Amir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Haikal!Kenapa kau bencikan aku dengan Amir???Aku tak pernah kacau kau selama kita berada di sekolah menengah ini!!!!Jangan tikam aku Haikal!Aku sayangkan kau tapi sebagai kawan!Tak lebih dari itu!"
"Ah!kenapa kau baru nak cakap kau sayangkan aku walaupun sebagai kawan!Aku tak akan maafkan kau untuk apa yang engkau buat selama ini!Tidak akan!"
Tiba-tiba seseorang menendang pintu itu dan orangnya ialah Amir!
Dengan wajah yang sangat 'kool'...dia muncul dengan tidak berkaca mat...rambutnya yang pendek ibarat penyanyi Jepun!
"Baik kau lepaskan Nita aku!Aku tak akan maafkan kau kalau kau berani tikam dia dengan benda yang aku tersangat benci itu!"

"Hei!Siapa Nita engkau ha??!!!Nita tak pernah lafazkan yang dia suka kau pun!!!Kau jangan nak merepek!"
"Kau diam Haikal!Aku yang panggil dia berdasarkan kata hati aku!Aku menjerit nama dia dalam hatiku sejak dari tadi!Aku juga dapat rasakan aku akan sayangkan dia lebih dari aku sayang kau!"
Tak guna punya perempuan!!!!!!!!
Dengan tiba-tiba Haikal menyerang dan Amir menghalang dan....
Auhhhhhhh!Nita!Tolong aku NIta!
Amir ditikam dan darahnya yang pekat itu keluar mencurah-curah seperti air paip dan aku memang tak sanggup tngok keadaan itu!
Amir!!!Kenapa kau buat camtu??Benda ini akan buat kau mati!
NIta...walapun aku tak pernah lafakan ini...Aku teramat sukakan kau pda pertama kali kita bertemu!Ketika itu aku rasa kau teramat lah baik .Aku nak jumpa kau sebab hari ini sebab aku hendak bagi kau ini."
Melihat benda yang akan dia beri itu~Hatiku terasa pedih kerana selama aku dan dia berada di sekolah ini dia hanya mengambil gambarku dan dia juga mengambil gambar ketika aku berlatih,makan dan segala-galanya.Aku memang diperhatikan oleh dia.
Aku menyelak gambar itu satu persatu dengan hati yang amat pilu!Aku tidak sangka dia begitu sukakn aku sehingga begini sekali!
Nita~Suara amir yang hampir-hampir tiada itu menyuara kembali.
"Kau tolong beritahu keluarga aku yang aku tak akan berjumpa dengan diaorang lagi.Aku amat sayangkan mereka semua.Gambar-gambar ini,kau tolong simpan kerana aku ambil gambar ini untuk hari jadi kau pada hari ini."
Ha??!!!Hari jadi aku??Tapi.....aku tidak ingat langsung hari ini hari jadi aku!Kenapa tiada sesiapa yang mengingatkan aku tentang ini!
"Nita~ingat satu benda yang sangat berharga ini.Aku amat sayangkan kau kerana kau telah membuat aku merasai bagaimana rasanya menyukai seseorang dengan bersungguh-sungguh.
Terima kasih kerana muncul ketika itu.Terima kasih kerana sudi hador kepadang hari ini dan terima kasih kerana kau membalas perasaanku.Terima kasih untuk segalanya-galanya."
Kepala yang aku pegang tadi tertutup matanya dengan linangan air mata dan matanya tertutup dengan rapat!Amir!!!!!Jangan tinggalakan aku!!Amir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haikal tadi masih trauma kerana orang yang dibunuhnya ialah orang yang aku amat sayang dan aku tak akan memaafkan dia untuk itu!
        Seminggu kemudian.....
"Nita~janganlah termenung lagi.Yang dah pergi itu kau lupakan dan sedekahkan banyak-banyak al-fatihah.Kau sayangkan dia dan dia sayangkan kau.Kalau  kau macm ini roh Amir tak akan tenteram."
              Gambar yang diberi oleh Amir masih aku simpan.Walaupun memori aku hanya sikit bersamanya....tetapi kepergiannya amat pilu!Aku tak akan maafkan Haikal kerana dia telah mengambil orang yang aku amat sayang!Amir.......mengapa engkau selalu buat aku tertanya-tanya tentang perasaan??Aku tak pernah sangka yang aku akan kehilangan kau dengan begitu mudah!Aku bencikan takdir yang begini!
           Didalam kelas sekarang.....
Termenung kepadang yang pernah menjadi saksi aku datang untuk Amir dan Amir dibunuh oleh Haikal.Haikal sekarang ini ditempatkan di sekolah budak jahat dan sebelum dia pergi kesana aku meminta maaf darinya dan dia juga meminta maaf dariku.Tetapi aku tak akan maafakan dia!Sampai bila-bila tak akan!
                          Amir....walaupun engkau tiada didunia yang amat aku benci sekarang.Aku tetap akan teruskan hidup ini kerana aku hendak mencapai cita-citaku...aku tidak mahu jatuh cinta kerana aku masih bercinta dengan kau..Amir~Amir bagaimana kau sekarang..Aku masih dilamun cinta dengan kau kerana aku amat saangkan kau.Amir.....aku tak akan lupakan.
Loceng berbunyi dan keluar dari kelas.......
Tiba waktu rehat.... 
   Amir...selamat tinggal~
                                        -The End-





0 comments: