BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Click here for Myspace Layouts

AFTER HEAR STORY..MUST FOLLOW!

Friday, March 4, 2011

3RD chapter~

AH!Amir???bukan ke itu lelaki yang aku langgar semalam???Dia akan masuk sekolah ini???
"EH!Nita menggalamun je kau ni.Kenapa??Teringat lelaki yang bernama Amir tu ke??Kau pernah jumpa ke dengan die???"
Tersedar dari lamunan setelah dicubit oleh rakan.
"EH!Tak adalah.Aku just teringat yang aku (memikir alasan)...aku kena baca buku!Ha!Baca buku...aku baca buku dulu."
"Aduhai kau ini,dah lah tu...PMR dah lepas.SPM lama lagilah.ISH2"
Cikgu melangkah masuk.Semua murid duduk ditempat masing-masing dan mula bermain teka-teki kerana seorang murid lelaki yang berkaca mata mengekori langkah cikgunya.Ketua kelas mula menjerit memecahkan bisikan yang mula memekak didalam kelas'BANGUN!SELMAT PAGI CIKGU!'kata yang mmpu membuatkan kita rasa seperti gorilla menjerit!!Cikgu mula berkata"Selamat pagi semua.Duduk.Baiklah hari ini ada seorang murid yang bernama Amir Zahir bin Arshad Muhd akan mengikuti kita belajar selama setahun atas sebab keluarga.Jadi perkenalkan diri kamu Amir"
Berdiri dihadapan dan mula berkata-kata.Setelah itu ketempat duduk yang betul-betul berada disebelah Nita.Dengan muka yang tebal,Nita menyapanya"Hai,ingat saya?NIta?WAH!macam takdir kita berjumpa semula kan???"
"Ah!macam takdir."
   Waktu rehat.....
"Eh!korang nak tahu ada orang tengah dilamun cinta.Namanya Nitalah~!"
"Merepeklah kau ini Alia!Tak ada maknanya!"
          Walaupun aku yang menyapanya dahulu tetapi tidak aku sangka pada petang itu akan berlaku perkara begini.Tetapi aku tetap bahagia kerana aku tidak pernah merasai pengalaman yang begini iaitu.....
        Pada petang itu selepas waktu latihan......
Pergi ke bilik persalinan untuk berehat dan menyejukkan badan.Mencapai beg dan sesuatu terjatuh dari beg iaitu SURAT CINTA!Ah!Tak pernah benda ini terjai padaku.Mengambil surat itu dan membacanya.
              Hi Nita!Maybe awak ingat ini adalah surat cinta.Tapi ianya memang surat cinta.Walaupun saya tidak berani meluahkannya tetapi saya dapat memberi awak surat ini.Jadi saya sebenarnya tidak tahu hendak tulis apa.Jadi saya nak ajak awak datang kepadang sekolah esok selepas sekolah.Kalau awak nak saya akan tunggu.Kalau tak nak saya akan tunggu sehinggu 7malam. 
                                                                                                                                 yang benar
                                                                                                                                        AMIR
        Ketika itu hatiku tergelak memikirkan tindakannya itu tetapi ianya memang berani kerana seorang yang terpelajar seperti dia akan memberi surat cinta kepada perempaun yang dia suka.AH~Amir kau selalu buat aku rasa macam seorang yang sangat bertuah didunia.





0 comments: